Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fattern skal jobbe hjemme ifra?


Anbefalte innlegg

Nå driver fattern og maser om det er mulig og jobbe hjemme ifra. Men jeg tror han kommer til og få problemmer.............BRANNMUR!

 

Så hvis han skal kunne jobbe hjemme ifra og på PCen på jobben, hva kan han gjøre for at dette skal gå.

 

Husk at det er brannmur og det er ikke bare og kobble seg opp mot IPen til jobbens PC.

 

At han ikke kan se og få seg en bærbar PC.............Det skjønner ikke jeg. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tolker det slik at det er brannmur på jobben hos din far?

 

Og at det du ønsker er at pcen som din far har på jobben kan dele kataloger med pcen hjemme?

 

Er det noen programmer som må kjøres som bruker interne databaser og slikt på jobben?

 

Har jobben noen it avdeling som legger opp til at en skal kunne jobbe hjemmefra?

 

Enkleste måten er jo å laste hjem alle filene som trengs hver gang han forlater kontoret - da ligger de jo hjemme og venter på han. Brannmurer pleier å tillate slikt - spørs derimot om bedriften tillater det.

 

Vanlig måte nummer to er å opprette en vpn tunnel til jobb slik at en essensielt får en intern ip adresse på hjemmemaskinen - men dette er jo en løsning som må (bør) gå igjennom it avdelingen for å ikke skape unødvendige sikkerhetshull.

Lenke til kommentar
Jeg tolker det slik at det er brannmur på jobben hos din far?

 

Og at det du ønsker er at pcen som din far har på jobben kan dele kataloger med pcen hjemme?

 

Er det noen programmer som må kjøres som bruker interne databaser og slikt på jobben?

 

Har jobben noen it avdeling som legger opp til at en skal kunne jobbe hjemmefra?

 

Enkleste måten er jo å laste hjem alle filene som trengs hver gang han forlater kontoret - da ligger de jo hjemme og venter på han. Brannmurer pleier å tillate slikt - spørs derimot om bedriften tillater det.

 

Vanlig måte nummer to er å opprette en vpn tunnel til jobb slik at en essensielt får en intern ip adresse på hjemmemaskinen - men dette er jo en løsning som må (bør) gå igjennom it avdelingen for å ikke skape unødvendige sikkerhetshull.

Ja det er ikke så dum det du sier der. Men jeg har hørt om eksterne skriverbord, det må vel bli noe i den duren.

 

Men du mener at det vil komme til og bli unødvendige hul i brannmuren da................ikke bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...