Gå til innhold

Jeg skal lage en hjemmeside

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å lage en webside, hvilket program bør jeg bruke, (jeg er helt grønn), hvilket FTP program skal jeg bruke til å laste siden opp med, hvilken "leverandør" burde jeg velge (jeg skal ha noe gratis). Dette er til et skoleprosjekt, så det trenger ikke være mer avansert enn frontpage.

Edit: Trykkleif. HAHAHA, skjønner du! Trykkleif istedetfor trykkfeil, det er jo også en trykkfeil!

DÅRLIG HUMOR ALARM!

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frontpage er et fint utgangspunkt, bruker det selv. Til og med proffer som PoleCat bruker det.

Når det gjelder host, så er det sikkert andre som kan svare deg bedre. Eventuelt sjekke om det er noen andre tråder om det, det er det sikkert...

FTP-programmer jeg bruker heter LeapFTP. Funker i 60 dager, så er det vel egentlig bare å installere det på nytt og du har nye 60 dager. Funker i hvert fall greit.

Endret av EndeligFerie
Lenke til kommentar
Frontpage er et fint utgangspunkt, bruker det selv. Til og med proffer som PoleCat bruker det.

Når det gjelder host, så er det sikkert andre som kan svare deg bedre. Eventuelt sjekke om det er noen andre tråder om det, det er det sikkert...

FTP-programmer jeg bruker heter LeapFTP. Funker i 60 dager, så er det vel egentlig bare å installere det på nytt og du har nye 60 dager. Funker i hvert fall greit.

Du trenger ikke egen FTP-software om du skal bruke frontpage.

FrontPage funker fint om du er helt grønn, men har du tenkt å ta hjemmesidemekkingen et steg videre i fremtiden en gang, er det nok det beste å ta det helt från byrjan sånn nå med en gang slik at du ikke begynner på feil trappetrinn.

Kan være en fordel å finne seg en host med fp-extensions slik at du får fullt utbytte av det, men det er ikke noe must.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, flaks for deg.... Hvis du har god tid så kan du jo lese denne posten: POSTEN, en som rippet polecat sin side ;) Så får du lese om teh konsekvenser :p

Men jeg synes du burde sette deg ned og lære deg HTML og CSS. Lettere når du får det fra starten av... Ikke minst, rett og ryddig kode :thumbup:

DanielP

Endret av DanielP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...