ilpostino Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 prøver å hente ut alle forekomster av to felter i en tabell i MySQL for så å bruke disse i scriptet. måten jeg gjør dette på er $link_id = mysql_connect($default_dbhost, $dbusername, $dbpassword ) or error_meszage ("Oppkobling feilet"); //logger på databasen $finn_brukernavn = "SELECT brukernavn, mail FROM brukere.brukere"; $data = mysql_fetch_array($finn_brukernavn); jeg får da denne feilmeldingen: Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource får jeg denne feilmeldingen fordi jeg henter verdier fra hele tabellen? hvordan går jeg frem for å få laget en array av dataene som er hentet ut...? Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har ingen erfaring med PHP, så det er mulig jeg bommer her, men ut fra min erfaring med for eksempel Java, og hva jeg ser på nettet, så virker det som om du mangler en eksekverende kommando for SQLen din, burde du ikke hatt noe sånt som: sql = "SELECT * FROM users"; $result = mysql_query($sql); $user_array = mysql_fetch_array($result); Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 *doh* du harhelt rett.... er ikke greit å se de mest teite feilene alltid.... Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Sant, sant. Har sittet i timesvis selv og sett meg blind på manglende semikolon og høyreparanteser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå