Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-18 09:08, [urban] skrev:

Jah... Gikk IKT 2000/2001

1. termin: Quake 3 Arena
:lol:
2. termin: Counter-Strike
3. termin: Starcraft & Counter-Strike

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: [urban] på 2002-03-18 09:09 ]</font>

Jeg og går i skrivende stund, her var det mer som

1. termin Counter-Strike

2. Termin Quake 3

Liker best CS så jeg må ty til internett nå, eneste bekymriingen her er når vaskedama kaster oss ut i sol-lyset for hun skal vaske her.

hehe. glad jeg ikke tar med meg "jobben" hjem

Lenke til kommentar

Jeg går IKT-driftsfag.. masse morro, matcher i cs mot Service Elektronikk som holder til på klasserommet over oss... *knuse* *knuse* Men det har blitt lite spilling etter at en ble tatt for det og fikk varsel om nedsatt ordenskarakter. Det er i alle fall morsomt og lærerikt, vi har noen syko flinke lærere og noen som er helt håpløs til å lære fra seg.

Lenke til kommentar

Regner med at jeg får mye refs her nå, men dette er mine meninger :

Ettersom jeg kan forstå via postene her om IKT virker det som om IKT er en meget slakk linje,.. Tenkte jeg skulle søke det i fjor, men obestemte meg ... Ville trodd det virka interesant, men når jeg ser hva dere skriver CS, Q3 etc. You name it virker det tragisk... Jeg ser ikke linjen IKT (navnmessig) som en spille linje men en linje som ville gått inn på mye forskjellig,.. til og med bruken av UNIX systemer og programmering...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 17:49, alaruz skrev:

Regner med at jeg får mye refs her nå, men dette er mine meninger :

Ettersom jeg kan forstå via postene her om IKT virker det som om IKT er en meget slakk linje,.. Tenkte jeg skulle søke det i fjor, men obestemte meg ... Ville trodd det virka interesant, men når jeg ser hva dere skriver CS, Q3 etc. You name it virker det tragisk... Jeg ser ikke linjen IKT (navnmessig) som en spille linje men en linje som ville gått inn på mye forskjellig,.. til og med bruken av UNIX systemer og programmering...

Tror du virkelig lærerene kan noen som helst om UNIX?

Eller om Win2k server for den slags skyld...

Læererene på ikt linjene er jo helt grønne... Når jeg gikk der var det vi elevene som lærte lærerene noe og ikke omvendt!

Lenke til kommentar

Problemet er vel kanskje at it-proffer ikke har tatt seg dårlig betalte jobber på skoler eller i det offentlige, når de kunne fått mye mer i private selskaper.

Den trenden tror har begynt å endres nå, ettersom det har blitt ekstremt mye vanskeligere å få en jobb innen IT enn for ett år og to siden.

Har selv ikke gått IKT-linje på videregående (kom etter min tid), men har tatt ett par år med systemutvikling (eller hva det nå enn ble kallt). Gikk konstant i nettverksspilling. Læreren sto og kikket på og lo :smile:

Forøvrig vil jeg si at de som tror at kun en IKT-utdanning (ifra videregående) er nok til å overleve i dagens IT-marked, tar grundig feil. Man må ha minimum 4-5 år med IT-utdanning for å være garantert jobb. Tviler også på at pensum på videregående er så spesielt dyptgående.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Hva er karakter-gjennomsnittet til dere som er inne på ikt fag, bare lurer :smile:

AMD AthlonXP 1800@2000-40c full load !

Abit KG7

256ddr

Alpha Pal8045 m.Delta 8cm!

Hercules gf3 ti200

7211 i 3dmark 2001

star wars

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2002-03-20 22:41 ]

Lenke til kommentar

alaruz,

her på IKT kan man velge a lære seg Linux/Unix hvis man vil. Mange ELEVER her har store kunnskaper om det. Men ikke lærerne da...hehe..

Forøvrig er jeg selv ansatt i Sun Microsystems AS, verdens største leverandør av Unix relatere tjenester.

( Sparc serverne, Solaris og utviklet forøvrig programmeringsspråket Java). Håper på en lærlingplass der...

IKT utdanningen kan være så dyptgående som man selv vil, dersom man bare gidder å jobbe. Her går alt etter AFEL prinsippet. Ansvsvar For Egen Læring. Man kan mer eller mindre skreddersy sin egen IT utdannelse. Jeg tar kanskje feil nå, men jeg tror at noen av oss som går ut av IKT i år, vil kunne like mye som diverse høyskoleutdannede. Selvfølgelig IKKE på Dataingeniør stadiet eller diplom-IT stadiet, men ganske mye.....

I tillegg, må man tenke på at en stor del av oss skal bli lærlinger til neste år, det er 2 års lærlingstid.

1 IKT år= 1 år

2 L. år= 2 år

Totalt 3 år.

På 3 år lærer man ganske mye, og får erfaring i bransjen. de to årene i bedrift regner jeg med blir ganske lærerike. Kanskje man får tilbud om diverse sertifiseringer osv. Man kan si at man har 3 år "lære/studie-tid" inne IT.

Men skal ikke nekte for at 4-5 års høyere utdannelse lønner seg ja...planlegger selv å ta noen studier senere!

-Unicron.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Unicron på 2002-03-21 10:01 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Unicron på 2002-03-21 10:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 10:00, Unicron skrev:

alaruz,

her på IKT kan man velge a lære seg Linux/Unix hvis man vil. Mange ELEVER her har store kunnskaper om det. Men ikke lærerne da...hehe..

Forøvrig er jeg selv ansatt i Sun Microsystems AS, verdens største leverandør av Unix relatere tjenester.

( Sparc serverne, Solaris og utviklet forøvrig programmeringsspråket Java). Håper på en lærlingplass der...

IKT utdanningen kan være så dyptgående som man selv vil, dersom man bare gidder å jobbe. Her går alt etter AFEL prinsippet. Ansvsvar For Egen Læring. Man kan mer eller mindre skreddersy sin egen IT utdannelse. Jeg tar kanskje feil nå, men jeg tror at noen av oss som går ut av IKT i år, vil kunne like mye som diverse høyskoleutdannede. Selvfølgelig IKKE på Dataingeniør stadiet eller diplom-IT stadiet, men ganske mye.....

I tillegg, må man tenke på at en stor del av oss skal bli lærlinger til neste år, det er 2 års lærlingstid.

1 IKT år= 1 år

2 L. år= 2 år

Totalt 3 år.

På 3 år lærer man ganske mye, og får erfaring i bransjen. de to årene i bedrift regner jeg med blir ganske lærerike. Kanskje man får tilbud om diverse sertifiseringer osv. Man kan si at man har 3 år "lære/studie-tid" inne IT.

Men skal ikke nekte for at 4-5 års høyere utdannelse lønner seg ja...planlegger selv å ta noen studier senere!

-Unicron.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Unicron på 2002-03-21 10:01 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Unicron på 2002-03-21 10:02 ]</font>

Sånn sett virker det jo veldig greit da ,... Men isåfall,.. hva får man da ut av å sløse undervisningen bort på CS og lignende,.. Har ikke noe i mot folk som spiller cs altså,.. Men jeg syns ikke det hører til på skolen,.. - :wink:

Lenke til kommentar

alle som går på ikt sitter berre å spiller og surfer, ca 10% av tiden så gjer me på det me skal gjere (altså oppgåver som læraren har gjett oss)

eg går andre året på ikt, føler eg har lært veldigt lite på eit og eit halvt år

og eg er ganske sikker på at eg ikkje har sjankse å få jobb med den gode uttanelsene :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 20:33, Borf skrev:

alle som går på ikt sitter berre å spiller og surfer, ca 10% av tiden så gjer me på det me skal gjere (altså oppgåver som læraren har gjett oss)

eg går andre året på ikt, føler eg har lært veldigt lite på eit og eit halvt år

og eg er ganske sikker på at eg ikkje har sjankse å få jobb med den gode uttanelsene :sad:

Unicron så mye mer fornuftig på dette en deg vistnok,.. Med god egen innsats og godt initiativ kan man vel få til mye rart ?

Lenke til kommentar

Jeg går også IKT. Det går mye i CS ja. De fleste i klassen min spiller CS, og alle elsker Wintendo :smile:

Jeg er ENESTE i klassen min som driver med Linux. (PS: Jeg blir mobbet av de andre i klassen fordi jeg driver med Linux)

Lærerne våre kan ikke så mye, de har lært seg det meste selv og gått noen kurs.

IKT kunne likesågodt het M$-driftsfag :smile: Føler ikke at jeg får fullt utbytte av linjen. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...