billythekid Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 du fleste har sikkert gjort det men jeg har ikke sett noen nevne det så.. alså klipte vekk orginal "grillen" som satt bak siden jeg syns den var i tetteste lager temp falt med nesten 10 grader ved full load. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Okei, jeg forstod ikke en døyt! Kan du gjenta, med punktum? Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 bak på din shuttle. sitter det en grill. klipp den vekk. så faller tempen. med. nesten 10. grader. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Okei, jeg forstod ikke en døyt! Kan du gjenta, med punktum? Bak på shuttle kabinettene blåses luft fra prosessorkjøleren gjennom et "gitter". Dette gitteret er veldig lukket, og kunne med fordel vært mindre i areal, og dermed gitt mindre motstand for lufta som skal ut. Det han har gjort er å fjerne dette gitteret, og dermed fjernet all motstand vifta har, ergo blåser den mere effektivt, og derav ser han et temperaturfall. nice, hva? DrE Lenke til kommentar
Folo Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen i bergen med en nibbler? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Da blir jo vifta veldig utsatt for ledninger o.l. som kan komme iveien... noen som har noen løsninger for hva man kan sette foran istedet? Bilde, kan vi få se bilde? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Da blir jo vifta veldig utsatt for ledninger o.l. som kan komme iveien... noen som har noen løsninger for hva man kan sette foran istedet? Bilde, kan vi få se bilde? Nei, den blir ikke det. Vifta står helt innerst i kabinettet og blåser gjennom en "radiator" på heatpipen som kjøler cpu. Ingenting i veien for å kappe litt på shuttle barebone kabinettet mao. DrE Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg skal kjøpe meg Shuttle og det første jeg hadde tenkt og gjøre var og kappe vekk dritten bak Lurer på hvorfor ikke Shuttle og de andre produsentene kan få det inn i hodet at sånne griller bremser...... Skulle satt in en normal viftegrill isteden for den "hullete metallplata" de har nå....... Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Noen i bergen med en nibbler? brukte bare tang jeg funka fætt .) Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Takker for info! Hva pleier deres shuttle`r å ligge på? jeg idler på rundt 35c-40c men ved spill så er den oppe i 55c-60c. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Takker for info! Hva pleier deres shuttle`r å ligge på? jeg idler på rundt 35c-40c men ved spill så er den oppe i 55c-60c. AMD 64'en min ligger rett under 50 normalt, men rett over under spill. Genialt tips. Edit: klippe i selve kabinettet, eller i "nettingen" like bak hullene? Endret 17. februar 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Takker for info! Hva pleier deres shuttle`r å ligge på? jeg idler på rundt 35c-40c men ved spill så er den oppe i 55c-60c. AMD 64'en min ligger rett under 50 normalt, men rett over under spill. Genialt tips. Edit: klippe i selve kabinettet, eller i "nettingen" like bak hullene? i selve kabbet Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det er ikke et problem at det kan komme støv ned i sleve Heatpipe da, når maskinen er slått av, kan ikke se for meg at det er en idiell ting for kjølesystemet? Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det er ikke et problem at det kan komme støv ned i sleve Heatpipe da, når maskinen er slått av, kan ikke se for meg at det er en idiell ting for kjølesystemet? Så lenge det er åpent der (les: ikke lufttett) så vil det komme støv. Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 man kan jo bare mekke en klaff som man kan dra over når man ikke bruker pc`en. Var egentlig et lite svar til meg selv men jeg liker å poste så håper det går greit Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 En annen ting som fungerer veldig bra er å ta en drill, sette på et sånt "sagblad" som man skjærer hull med, og lage et hull i toppen av kabinettet over heat-pipe'n, bak CD/DVD-drevet. Tempen min sank med ganske mange grader. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Det jeg skal gjøre er å: Fjerne gitter-tingen bak. Bestille Fan adapter 80-120mm. Bestille titan 120mm vifte (sølvfarget). 3.5" viftestyring fra vantec nexus (?). Kansje en ny psu @ 250w. Klippe bort gitteret>Ta ut den vifta som fulgte med>Sette på fan adapteret utenpå kabinettet>Sette titan vifta uttapå (så den suger ut luft av kabinett)>sage 2 60mm hull i kabinettet rett overfor heatpipes (blir bra sikrulasjon av luft gjennom heat pipes da)>fyre inn vifte kontrolleren>koble allt sammen> /me klar for warpzone (et lan i stavanger) Tenkt på dette ganske lenge Gleder meg sinnsykt.. Blir nesten litt syk av å tenke på at tempen kommer til å falle endel (Håper jeg da). Endret 17. februar 2004 av dD. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Noen i bergen med en nibbler? *Vift* Nibbler er bare noe drit.. mye bedre å bruke avbitertang eller noe lignende akkurat der. Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Noen i bergen med en nibbler? *Vift* Nibbler er bare noe drit.. mye bedre å bruke avbitertang eller noe lignende akkurat der. mm bruket ca 2 min me tang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå