ezcey Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 http://steven.caswell.no Hvordan kan jeg endre slik at tekststørrelsen på denne siden blir mellom, slik at navigasjonsfeltet holder den størrelsen den skal være? Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Med css er det der veldig lett... bruke class atributten.. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Med css er det der veldig lett... bruke class atributten.. Kan du utdype litt? Har satt verdien for font size til 8pt i CSS'en.. http://steven.caswell.no/style.css Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Feks skriver du: TD.menu { font-size : 8pt; } i css filen og legger til class="menu" i den td taggen som meny elementene er i.. Det samme kan gjøres med td'n for hovedsiden bare at der kan du sette en annen skrift størrelse? Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Feks skriver du: TD.menu { font-size : 8pt; } i css filen og legger til class="menu" i den td taggen som meny elementene er i.. Det samme kan gjøres med td'n for hovedsiden bare at der kan du sette en annen skrift størrelse? i HTML koden for siden står jo <font size="2"> foran navigasjonsteksten, dette burde vel gjøre sitt ? Men når du da går på vis-tekststørrelse-stor (MSIE) og endrer dette, blir siden sees helt annerledes ut.. Men jeg kan jo seff prøve iløpet av dagen. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Setter du det som xpt i css så er teksen samme størrelse uansett.. Prøvde nå nettopp på min egen side. Der er alt fast satt til bestemte størrelser og det funket fett... Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Gjorde et forsøk på å endre dette i CSS'en, la da til følgende linjer i stylesheet'et: TD.menu {font-size : 8pt; } og følgende i HTML koden: <td width="237" height="457" background="left.gif" valign="top" class="menu"> Allikevel, når jeg endrer skriftstørrelse i MSIE, påvirker det layouten og størrelsen på tabellen.. Har jeg gjort helt feil, eller er dette en umulighet å gjøre noe med? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Prøv å sette tekststørrelse til px. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hmm? Jeg har da pt og det funker fint her... Merkverdig.. Men saa er jo MSIE skjeldent noe og bli klok paa.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Bruk heller en relativ størrelse for web, f eks em eller %. Pt egner seg bedre til print. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Nå har jeg prøvd med både pt og px uten at det gjør noen forskjell.. Hvaslags browser bruker du til å se siden med ? Har et lite prosjekt pågang med å få den kompitabel med alle browsere, men foreløpig har jeg kun MSIE tilgjengelig.. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Nå ser det ut til å fungere, viste seg at <font> tag'en i html kodinga overgikk CSS kodinga. Har forøvrig støtt på et nytt problem, når det gjelder nnholdet i iframe'n, dette styres av et PHP Script, også her har jeg fjernet samtlige <font> tags og skrevet slik at den skal styres gjennom stylesheet, men allikevel endres den med skriftstørrelsen i browseren... Noen ideer her? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 All tekst på siden skal være låst? body, table, td { font: 12px verdana, arial, helvetica, sans-serif; } Fjern deretter font-size andre steder. PS: hvis du vil at all tekst på siden din skal være låst, i den forstand at brukere ikke kan justere teksten din via Vis -> Tekststørrelse (i IE), så angir du størrelsene i pixels (px). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå