Gå til innhold

tilpassing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feks skriver du:

TD.menu {

font-size : 8pt;

}

i css filen og legger til class="menu" i den td taggen som meny elementene er i..

Det samme kan gjøres med td'n for hovedsiden bare at der kan du sette en annen skrift størrelse?

i HTML koden for siden står jo <font size="2"> foran navigasjonsteksten, dette burde vel gjøre sitt ?

Men når du da går på vis-tekststørrelse-stor (MSIE) og endrer dette, blir siden sees helt annerledes ut..

Men jeg kan jo seff prøve iløpet av dagen.

Lenke til kommentar

Gjorde et forsøk på å endre dette i CSS'en, la da til følgende linjer i stylesheet'et:

TD.menu {

font-size : 8pt;

}

og følgende i HTML koden:

<td width="237" height="457" background="left.gif" valign="top" class="menu">

Allikevel, når jeg endrer skriftstørrelse i MSIE, påvirker det layouten og størrelsen på tabellen..

Har jeg gjort helt feil, eller er dette en umulighet å gjøre noe med?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd med både pt og px uten at det gjør noen forskjell..

Hvaslags browser bruker du til å se siden med ?

Har et lite prosjekt pågang med å få den kompitabel med alle browsere, men foreløpig har jeg kun MSIE tilgjengelig..

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til å fungere, viste seg at <font> tag'en i html kodinga overgikk CSS kodinga.

Har forøvrig støtt på et nytt problem, når det gjelder nnholdet i iframe'n, dette styres av et PHP Script, også her har jeg fjernet samtlige <font> tags og skrevet slik at den skal styres gjennom stylesheet, men allikevel endres den med skriftstørrelsen i browseren...

Noen ideer her?

Lenke til kommentar

All tekst på siden skal være låst?

body, table, td {

font: 12px verdana, arial, helvetica, sans-serif;

}

Fjern deretter font-size andre steder.

PS: hvis du vil at all tekst på siden din skal være låst, i den forstand at brukere ikke kan justere teksten din via Vis -> Tekststørrelse (i IE), så angir du størrelsene i pixels (px).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...