Gå til innhold

Ukens tilbud på komplett.no

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9800 pro er bedre, men jeg vet ikke hvor mye..

Jau, men hvor mange 3Dmarks vil dette kortet utgi ca ?

kommer jo an på resten av specsa da. :laugh:

og er vel heller om kortet kan kjøre de kommende spillene som er spennende, ikke hvor mange poeng du får i noen del-syntetiske tester.

tror 9800pro kort er mye bedre for kommende spill enn fx5900 serien pga overlegen directx9 støtte.

jeg stortrives med mitt 9800np :love:

Lenke til kommentar
9800 pro er bedre, men jeg vet ikke hvor mye..

Jau, men hvor mange 3Dmarks vil dette kortet utgi ca ?

Dette en hypotese, men ettersom FX kortet gir meg 6K, tipper jeg at 9800 kortet hadde klokket inn på 66-7000 i klokket tilstand. Som nevnt, dette var estimat, men en 10-15% økning i 3D Marks tror jeg ville vært relevant. :dontgetit:

Lenke til kommentar

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...24&GrpID=1&s=pl

Hva vil det si at dette er et "lite- retail"- kort?

Og jeg vil gjerne spørre om noen tips i samme slengen ;)

Jeg har nå en P4 2.0GHz Northwood med 512MB RD-RAM, WinXP Home og et GEFORCE 3( :D )- kort. Har lyst til å oppgradere til Radeon 9800 Pro. Men nå har jeg bare en 250W PSU, og jeg har fått med meg at jeg bør ha en større PSU dersom jeg skal bytte sette inn et radeon 9800 Pro, stemmer det? Så: Hvor stor PSU bør jeg ha, har det så mye å si HVILKEN PSU jeg kjøper, og vil jeg merke god ytelsesforbedring i nyere spill, med et Radeon 9800 Pro på mitt 2GHz P4 system?

(Jeg venter med å kjøpe ny PC litt til, så dere trenger ikke anbefale meg ny CPU osv ;) )

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Som suzze nevnte på forrige side så er Gainwards 5900/ultra1100 laget på 5900pcb. Dette er et XT kort men gainward velger å ikke kalle det noe annet. XT kortene finnes i både 390 og 400mhz utgaver avhengig av de forskjellige produsentene.

Har selv et Aopen 5900xt og det er laget på 5600ultra pcb og klokker dermed ikke like langt som gainwards. Ang. Poeng i 3DMark01/03, se i siggen. (dette er med ett aopen kort som sagt)

Lenke til kommentar

Når det gjelder PSU og 9800 Pro, så har en venn av meg en shuttle P4 2.6GHz, 200GB harddisk og et 9800 Pro, og han har bare en 200 watt PSU. Som nevnt har jeg en 250watt PSU, men jeg lurer bare på om det er nok til et radeon 9800 PRo (har p4 2ghz, 512mb ram, 80gb hd)? Hvilke konsekvenser vil det ha for grafikkortet om jeg setter det inn med den PSU'en jeg har nå, og det viser seg at jeg bør ha en større PSU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...