Civix Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hei, Nå har jeg rotet det til for meg selv, og klarer ikke komme videre.. håper det er noen som kan hjelpe. Har en 250GB s-ata hd fra WD. Har hatt litt problemer med denne, og har nå formatert den på nytt. Har brukt diskverktøyet til WD. Har uansett gjort noe helt galt, for nå er disken på 33GB. Til og med på oppstarten og når jeg er inne i bios, får jeg kun opp 33GB. (I oppstarten står det LBA, ATA100, 33424MB, har mistanke om at det ikke er riktig) Prøver å detektere HD på nytt i bios, men får kun opp 33GB. Har prøvd å bruke diskverktøyet til wd på nytt, og der får jeg tilgang til 137GB (som vel er riktig før jeg får installert SP1). Men når jeg starter pc'en på nytt er den på 33GB igjen. Hva har jeg gjort galt, og hvordan kan jeg ordne dette? Civix Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Ta en titt på denne siden. This article describes the Windows XP Service Pack 1 (SP1) 48-bit Logical Block Addressing (LBA) support for ATA Packet Interface (ATAPI) disk drives that can enable the capacity of your hard disk to exceed the current 137 gigabyte (GB) limit. Lenke til kommentar
Civix Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) ja, det er greit det..men det er vel et windows problem.. 137GB grensen tror jeg at jeg skal klare å fikse. Problemet mitt starter før jeg windows starter. Til og med i Bios får jeg opp feil størrelse. PS:Det har virket før, og jeg har siste versjon av til Bios, som støtter store disker. Civix Endret 16. februar 2004 av Civix Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 WD disker har en jumper som begrenser de til ca. 34GB. Sjekk at de står rett Lenke til kommentar
Civix Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg har ikke rørt jumperen, og siden jeg fikk opp riktig størrelse før er det nok ikke det. Men takk for svar uansett! Er det noen som har andre forslag? Er det mulig å resette en hd, slik at den er som da den kom fra fabrikken? Civix Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hvis den funka før er det nok ikke et jumper problem nei Prøv å reset BIOSen, kansje du har rota litt? Lenke til kommentar
Civix Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Ja, det skal jeg prøve..men har liksom på følelsen at problemet ligger på disken, og at det er den som "sier" at den er på 33GB.. Civix Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Har du formatert med Fat32 i stedet for NTFS ? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Om mulig, prøv disken i en annen maskin og se om du får samme feil der Lenke til kommentar
Civix Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Nei, den er formatert til NTFS.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Og du brukte diskverktøyet for Serial ATA og ikke P-ATA ? Lenke til kommentar
Civix Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 hmm, mulig at jeg kan ha tatt feil her..hva kan jeg i så fall gjøre? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 hmm, mulig at jeg kan ha tatt feil her..hva kan jeg i så fallgjøre? Beklager, tror det er samme Wizard uansett. Ville prøvd å kjøre denne en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå