Skaufjord Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Morn! Jeg har for øyeblikket et hjemmenettverk med en gammal Pentium 200mmx som server/firewall/router/dhcp server osv. Oppsettet mitt ser vel noenlunde sånn ut med serveren koblet til en switch som igjen er koblet til de to andre pc'ene: UPC CHELLO -> LINUX BOKS |->Switch->PC1 |->Switch->PC2 Altså veldig standard oppsett. Nå har jeg en laptop som gjerne vil på internett, men jeg orker ikke å kable mer, så jeg tenkte på å koble den til et trådløst nettverk. Tenkte da på å ha den trådløse basestasjonen/aksesspunktet bak firewallen min. Det jeg lurer på er egentlig hva som er forskjellen på trådløse aksesspunkter og basestasjoner. Det jeg egentlig er ute etter må vel være noe lignende en trådløs switch. Noen forslag til hva jeg skal anskaffe? Noen tips til endringer i nettverket, osv.? Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Lurer på akkurat det samme selv. Fint om noen som har peiling kunne kommet med noen tips. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Det jeg lurer på er egentlig hva som er forskjellen på trådløse aksesspunkter og basestasjoner. Kjøp et reint aksesspunkt uten router, jeg anbefaler dette: 3com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå