Thade Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hva er terning kast 6 verdt for tiden?? Etter Jul har det vært stor aktivitet rundt det å teste online fremkallingstjenester for digitale bilder. Det som er så tragisk er at nå blir du møtt med best i test hos alle fremkallerene Dette er jo ganske latterlig. www.Preus.com BEST I TEST, terning kast 6 (HjemmePC) www.eurofoto.no Best I Test Se&Hør,Best i test Tv2 Hjelper Deg og en missvisende bruk av Akamera.no sin logo (rett under best i test i Se&hør teksten) www.fotoknudsen.no Best i Test VG og dinside.no (samme test), Se&Hør (syntes jo det er rart at både Fotoknudsen og Eurofoto er best i test her???) og Best i Test Akamera.no Sikkert flere rundt omkring også, men med tanken på antall store aktører i markedet så er vel mengden tester litt overdrevet?? Det er vel www.eurofoto.no, www.direktefoto.no, www.preus.com, www.fotoknudsen.no som er blant de største ?? Virker på meg som om de forskjelllige aktørene ikke leverer stabilt gode produkter siden de slår så forskjellig ut, eller? Iallfall tror eg det hadde vært mye bedre med en "webshop" guide med en god prissammenligning slik at vi som brukere av disse tjenestene letter kunne finne ut hvor det er billigt å få fremkalt bildene våre. Og kanskje lagt inn bruker erfaringer. Tror iallfall Best I Test ar mistet litt av sin betydning i denne sammenheng. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Kanskje det er flere butikker som gir gode framkallinger. Forskjellene er ikke nødvendigvis så store. På testen her på akam.no kom vel både FotoKnudsen og EuroFoto bra ut? Jeg brukte FotoKnudsen sist og ble fornøyd. Det er også en fordel å slippe portoen, og det kan jeg hvis jeg henter bildene i butikken her i Trondheim. Lenke til kommentar
Thade Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Det er vel egentlig akkurat det eg vil frem til. Eg tror at kvaliteten jvent over er ganske bra. det eg savner i stedet er en plass der prisene til enhver tid sammenlignes. Der vi som brukere kan legge inn våre erfaringer og på den måten finne frem til de beste tjenestene. Noe lignende produktguiden/prisguiden her hos akamera.no og hw.no. For når det er så mangen 6'ere rundt omkring, som blir levert til forskjellige aktører mister den litt av verdien sin. Det er iallfall min påstand. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Har prøvd Foto Knudsen på digitale bilder fra film, og ble mildt sagt missfornøyd. For det første var bildene i veldig dårlig oppløsning, og alle hadde et veldig skjær av rødt i seg. Dessuten var alle bildene snudd på hodet av en eller annen grunn. Når det gjelder papirbilder fra digitalkamera, bestilte jeg de 10 gratis på Eurofoto og ble meget fornøyd. Og har etter det bestilt flere ganger, og kvaliteten er 100% hver gang. Det viktigste for meg er at bildene er 100%, ikke om jeg kanskje kan spare 10-12 kroner ved å hoppe fra den ene til den andre. Jeg har også ved et par anledninger skrevet noen ord ved bestillingen til Eurofoto fordi jeg ville ha dem litt spesielle, og dette ordner seg uten problemer. Ved en anledning fikk jeg faktisk bildet printet på et større papir fordi Eurofoto vurderte det som beste løsning på min bestilling. Uten at det kostet meg ei krone ekstra. Servicen på Eurofoto er glimrende! Endret 16. februar 2004 av F828 Lenke til kommentar
tovito Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Dessuten var alle bildene snudd på hodet av en eller annen grunn. Jeg bare reagerte litt på dette! Hvis bildene er snudd på hodet, kan du ikke da bare snu dem? Kanskje tok du dem feil vei ut av posen? Eller missforstår jeg deg, er de speilvendte? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Dessuten var alle bildene snudd på hodet av en eller annen grunn. Jeg bare reagerte litt på dette! Hvis bildene er snudd på hodet, kan du ikke da bare snu dem? Kanskje tok du dem feil vei ut av posen? Eller missforstår jeg deg, er de speilvendte? Hehehe flere som tenkte den tanken..!! Lenke til kommentar
F828 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 He he.... Om dere leser det som står, så skjønner dere sikkert hva det skrives om; "digitale bilder fra film" Jeg sendte altså helt ordinære 135mm filmer for helt ordinær fremkalling. Så bestilte jeg disse bildene i tillegg på en CD-plate. Disse bildene var da alle som ett snudd på hodet.... Lenke til kommentar
Thade Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Nå har eg sjekket litt rundt og her er de billigste web shoppene for tiden : www.direktefoto.no - kr 1,45 pr stk www.Japanphoto.com - kr 2 pr stk www.elitefoto.no - kr 2 stk www.eurofoto.no - kr 2,45 stk www.fotoknudsen.no kr 2,49 stk Det som går igjen her er at en må bestille et minste antall bilder for å få denne prisen (unntatt Japanphoto og Elitefoto). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå