Gå til innhold

Karaoke i hjemmet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne forsterkeren: http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|90|90|455|pdetail

eller denne: http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|90|90|126|pdetail

 

Geil er helt greie budsjett høyttalere, hvis dette skal være et karaoke anlegg først og fremst, kan du se på Hi-Fi-klubbens Cerwin Vega Høyttalere, de gir deg masse lyd(bass og diskant).

PS; CW har blitt brukt mer enn en gang på amatør/proff karaoke.

 

Det var noen forslag iallefall!

Lenke til kommentar
oki, hva om valget sto mellom desse høytalerne,

 

Nr1

Nr2

Nr3

hvilke av dem ville dere anbefale ? Og klarer denne jobben ?

Gale høyttalerne passer nok best med den forsterkeren. CW trenger nok litt mer kraft(så hvis ikke du vil ha en større forsterker) er nok denne kombinasjonen best tror jeg. Sony høyttalerne vet jeg ikke mye om, men har en mistanke om at de kan være tung å drive med den forsterkeren.

 

Har hørt Gale høyttalerne selv og jeg synes de var bra nok i budsjett klassen, får mye lyd for pengene! Og tror faktisk de er hakket bedre enn Sony, da Sony ikke er verdens kjent pga høyttalere. Gale har tross alt spesialisert seg på høyttalere i budsjett klassen bla, men stikk innom en Hi-Fi-klubben butikk og hør på de selv sammen den forsterkeren, da vet du nok litt mer!

Lenke til kommentar
Jeg tror en mindre stativhøyttaler gir et bedre resultat med Cambrigde A300. Den er litt puslete til gulvhøyttalere.

Jeg er faktisk enig med deg der, men de gulvstående Gale høytt. er veldig lettdrevne. Men spørsmåler her er om trådstarter er interressert i stativhøytt?

 

Edit: Hvis du vil gå for Sony høytt, så se på en billig forsterker fra samme produsent, det gjør nok susen, men jeg kan ikke anbefale det da jeg er litt "anti" Sony, ikke noe negativt om Sony, men ikke min favoritt.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Er nok mest interresert i gulvhøytalere, men hva med denne forsterkeren da.?

Sony høyttalerne og den forsterkeren passer nok best i sammen av de alternativene du har kommet med.

 

Edit: Problemet er å anbefale noe i denne prisklassen da det er 100 vis av forskjellige produsenter å velge mellom.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Er nok mest interresert i gulvhøytalere, men hva med denne forsterkeren da.?

Den gjør sikkert jobben den, bare vær klar over at den har en ganske svak strømforsyning. Jeg er ikke veldig glad i billige sony produkter.

Ikke jeg heller, men du blir nok fornøyd med det valget da det passer nok ditt behov. Personlig hadde jeg spart litt mer og gått for denne pakken: http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|724|pdetail

og: http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|90|90|4714|pdetail eller denne: http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|90|90|455|pdetail

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
k,  tror kanskje jg satser på denne da.

Se valgene over: CW høytt, sammen med NAD gir veldig MYE lyd for pengene til ditt formål, koster ikke så mye mer heller! Slår knock-out på Sony iallefall, tro meg! :thumbup:

 

Edit: passer godt til Karaoke, pop/rock, Trance/techno!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Jeg som trodde lyden var viktigst :p Uansett så må jeg si meg enig med stigen1 og cw med nad fungerer best.. Nad har et rykte på seg om å levere mye mer enn "avtalt", tro meg :thumbs:

Jepp, Nad er ikke kjent for å lage de peneste forsterkerne, men MYE kraft for pengene. det er ikke uten grunn at NAD er foretrukket av mange DJ's og små utesteder!

Lenke til kommentar
Jeg som trodde lyden var viktigst  Uansett så må jeg si meg enig med stigen1 og cw med nad fungerer best.. Nad har et rykte på seg om å levere mye mer enn "avtalt", tro meg 

Joda lyden er viktig, men jg har kun ca 4500.- til forsterker og høytaler :(

 

Mulig det finnes andre bedre kombinasjoner enn de jeg har lagt frem, men jeg har ikke så god peiling da. :)

Lenke til kommentar

Alt dette kommer ann på hva du hører på og hvor du gjør det... Klassisk vil typisk ikke høres bra ut på CW, men hører du på Rock eller dance/trance er det sikkert greit (tror kanksje jeg heller hadde gått for en Dali som er litt mer rafinert, men ditt valg). Gale høyttalerne har jeg ikke hørt på, så de vet jeg ikke noe om.

 

Jeg har lagt igjen flere ti-tusner på HI-FI klubben gjennom årene, og er alltid fornøyd med det jeg får. Både totalt og for pengene...

 

Mitt forslag er at du stikker ned på din lokale HI-FI klubb sjappe og hører litt på hva du kan få innenfor ditt busjett. Friendly warning: Ikke ta med mer enn du kan bruke og legg igjen kort hjemme, ellers ender du opp med noe dyrere enn du hadde planlagt. Skjer hver gang! :thumbup:

Lenke til kommentar
Friendly warning: Ikke ta med mer enn du kan bruke og legg igjen kort hjemme, ellers ender du opp med noe dyrere enn du hadde planlagt. Skjer hver gang! :thumbup:

Kan du si Her & Nå, betalte på mitt hjemmekino anlegg i to år!! Skulle egentlig inn for å kjøpe forsterker, endte opp med full hjemmekino for 65.000,- :blush: Men det var verdt det :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...