DevN Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 If Combo1.Text = "0" Then Combo2.Locked = True Else Combo2.Locked = False End If Den funker jo sånn delvis, men det virker ikke med en gang. Når en først er blitt låst, så går det ikke å låse den opp igjen. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Prøv å sette en "if" etter else, slik at det blir ElseIf. Virker det nå? Lenke til kommentar
asware Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Prøv å fjern 0: If Combo1.Text = "" Then Combo2.Locked = True Else Combo2.Locked = False End If Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hva er det du ønsker å få til? Skal Den være locked hvis den har verdien 0,tallet eller skal den være locke om den er tom, altså "". 0 & "" er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
asware Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg vet det... Men jeg tenkte bare det kunne være greit å få sagt det i tilfelle det var det som var problemet....(man kan jo aldri vite) Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 ElseIf har jeg prøvd, og det funker på samme måte som koden i første innlegget mitt. Noe i denne duren: Når 0 velges, så kan man velge et "item" i Combo2 én gang, etter dette låses boksen. Den låser seg da ikke opp før jeg åpner/starter programmet på nytt. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Hvor i koden er det denne delen ligger? hvis den ligger under combo_change så vil det funker dårlig.. Kan vi få se litt mer av hele koden? Det er ikke noe feil med den i første post edit: if noe = "0" Combo2.Locked = false 'her tar du ut teksten med f.eks text1.text = Combo2.text 'så stenger vi boksen Combo2.Locked = True end if Endret 16. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Hovedsaklig i "Click", men har prøvd den andre steder og. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) bruk goto metoden hvis den ikke stemmer.. koden ser i og med riktig ut slik den står.. kan du oppgi noe mer kode mer enn bare de linjene for å se om det er noe feil Endret 9. mars 2004 av VincentYa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå