Gå til innhold

Jeg skal oppgradere

Anbefalte innlegg

Nå er det like før jeg bestiller. Jeg er fremdeles litt usikker på om jeg skal kjøpe Barton eller bare den billigste XP-prosessoren.

Alle andre komponent-typer har jeg.

Techline er billigste butikk om dagen ser det ut som, og selger dette til 3497 kr.

Jeg har veldig lite penger, derav psu-valg og dropping av sata.

Er det noe jeg bør endre på?

--------------------------------------------------------------------------------

1 stk. Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

nForce2 Ultra400/MCP, ATX, USB2.0, LAN 681,- + / -

--------------------------------------------------------------------------------

1 stk. AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton

Socket A 333MHz bus, 512kb 770,- + / -

1 stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB

m/Winbond- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 863,- + / -

1 stk. Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Dual Fan

Strømforsyning for PIII/AMD/P4 CPUs 273,- + / -

1 stk. Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128MB

DDR- AGP, ATI 9600.DVI-I, TV-Out, Retail 910,- + /

Endret av arehb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en grunn til at den strømforsyningen er så billig, det er DRIT dårlig!

Sats heller på MIST /Fortron Source på www.microplex.no

Si det sånn, du kan spare litt, kjøpe Q-Tec, ha en ustabil PC, evn. legge inn noen hundrelapper til, ha en stabil PC, ditt valg :D

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst på den minste mist-psuen fra microplex. Den vil koste meg over 800 kr ferdig levert. Jeg har lite penger.

Denne q-tek-psuen, jeg mener, hvorfor selges den hvis den suger så mye? Har dere testa den selv? Har dere linker til noen tester?

Belastnings-taket er jeg ikke så bekymra for, jeg har ikke tenkt å laste på all verdens med harddisker på denne boksen.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe an7-hovedkort istedenfor nf7. Jeg mener, viftestyring fra bios og windows??? Über-fantastisk!

Da får jeg det første, kt7-raid, og det siste, an7, av socket-A hovedkorta til abit. Det føles godt, av en eller annen rar grunn.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal kjøpe duron 1.6, klokke, og kjøpe vass 400 mhz athlon om et år eller så da de sikkert er billige.

Hmm bugs i an7 sier du, det må jeg finne ut mer om, viftestyringa ser såpass suveren ut at da skal jeg i såfall vente til jeg får nyere versjon.

Jeg leser litt rundtomkring, blant annet her:

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic....ght=an7+problem

og det virker som om barnesykdommene er retta opp.

Kansje jeg skal forhøre meg med leverandøren før jeg bestiller.

Når det gjelder PSU, har jeg litt enten-eller-holdning. Enten det billigste, qtek, eller det beste, mist.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Har hørt folk som har brent både hovedkort og annet med q-tec 350w/400w

som er overbelastet . Da blir det fort dyrere .

Samt umotiverte restarter ol.

Bare søk på google og du finner masse negativt om de små mellomstore

PSU'ene fra q-tec .

Kan jo lese denne..

http://www.techspot.com/vb/showthread/t-5450.html

Edit: Abit AN7 og NF7 suger virkelig mye strøm på 12v linjen sammenliknet

med andre hovedkort , så disse hk fortjener top class PSU .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hmm kansje jeg skal lytte til råd.

Her er hva jeg ligger an til å kjøpe nå:

NF7 V2.0 681,-

Duron 1.6 GHz 371,-

TwinMOS w/two matched PC3200 CL2.5 802,-

Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128MB 910,-

Er det egentlig noe vits med å kjøpe 2*256-ram istedet for 1*512? Jeg skal bruke ram-intensive program.

Alle pengene jeg sparer på valg av cpu, ram og mobo vil jeg bruke på mist-psu (den veikeste). Det har også den fordelen at jeg kan få med diverse snadder-småting fra microplex (som http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HSCHIPSET).

Alle syter og klager så fælt over dette med qtek. Det er jo greit å ha ordentlig psu, så er i alle fall den kilden til ustabilitet ute av bildet hvis noe ikke skulle virke.

Pakken fra microplex kommer sikkert på rundt 1100 kr. Techline skal vel ha ca 2900 med frakt, så kostnaden blir 4000 kr for mobo, ram, cpu, psu og skjermkort.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

FOR ALL DEL FINN EN ANNEN PSU!!

en kamerat av meg kjøpte en slik psu å hans pc har ALDRI vert skikkelig vil ikke skri seg på, nekter å vise skjermen, osv

finn en annnen hiv på et par hundre til så får deu en masse bedre (når du først kjøper så kjøp noe ordentlig da mann)

eks på en bedre :

her

Lenke til kommentar

I går kom pakka fra Microplex, og i dag kom pakka fra Techline.

De små kjøleribbene fra Microplex i kobber med teip på er utrolig greie! Jeg burde bestilt mer enn 5.

Kjøleribba på sapphire-kortet ser faktisk ganske bra ut, og goop-jobben virker grei, til min store overraskelse.

NB-vifta på nf7-kortet ser j*vlig teit ut og ryker kjapt ut til fordel for ei p166-ribbe jeg har liggende.

Duron-en har stepping

DHD1600LV1C T838785A41832

MIUHB 0404

Dette blir spennende!

Nå skal jeg begynne med montering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...