lavitz Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Hei, mitt problem er at jeg har 3 datamaskiner på et nettverk. Data1 har en stasjon jeg vil dele med Data2 men vil ikke dele med Data3. Hvordan kan jeg gjøre dette? Takker for alle svar Endret 16. februar 2004 av lavitz Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det enkleste må vel være å sette tillatelsene på delingen slik at bare "data2" får tilgang.. ellers så kan du skrive: "\\data1\c$" på data 2 og skrive inn brukernavn og passord, og trykke av for at den skal huske passordet... (winXP) på win2000 så må brukernavn passord skrives hver gang! p.s. C er da stasjonen du vil komme inn på.. ja og ikke minst... ALLE stasjonene er delt i XP/2000 for å kunne brukes til administrative formål.. så om du bruker metoden nevt over så vil data 2 få tilgang til alle stasjonene dine. Håper du tilgir at dette var rotete, men trøtt og skal til sengs nå.. Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Hmmm, nå har det seg sånn at når jeg prøvde å skrive "\\data1\c$" så var brukernavnet på Gjest og det kunne jeg ikke bytte, prøvde "Administrator" "Gjest" og "Bruker" som passord men ingen av dem funket. Det med å få tillatelsene på delingen slik at bare "data2" får tilgang kjønte jeg ikke så mye av egentlig Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Prøv å opprette en bruker på data1 som har samme brukernavn og passord som på data2 og se om det hjelper... husker ikke hvordan det var med tillatelser på XP, men med 2000 så høyreklikker du på stasjonen, trykker på deling, deretter ny delt ressurs, og så ble jeg usikker... er en stund siden jeg holdt på med dette... Kom på en ting til: høyreklikk på mine nettverkssteder, trykk koble til nettverksstasjon, og skriv: "\\data1\c$ og trykk koble til med et annet brukenavn, og så trykker du et par OK knapper og så skulle det forhåpentligvis fungere... Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Vel jeg gjorde det siste du sa nå, og da kom denne opp "Den angitte nettverksmappen er for øyeblikket tilkoblet med et annet brukernavn og passord. For å koble til med et annet brukernavn og passord, må du først koble fra alle eksisterende tilkoblinger". og jeg har to kontoer (Bruker1 og Bruker2) på "Data1" så den jeg prøver å logge meg på med er ikke den samme som er logget på "Data1". Jo, og den mappen jeg prøver å komme meg inn på tar kun imot "Bruker1" og "Bruker2" Endret 16. februar 2004 av lavitz Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Ta en titt på denne tråden. fin guid til deling med passord. Går utifra du har XP som OS. lykke til Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Beklager med det samme greiene kommer opp igjen. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hvis du kjører *nix er det enkelt, men antar det er en form for Windows. Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Det er WinXP Pro jeg bruker Lenke til kommentar
lavitz Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Noen som kanskje vet om et program jeg kunne kanskje bruke for å legge inn en passord på mappen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå