Gå til innhold

Skal kjøpe ny mobil imorgen

bzzlink

Anbefalte innlegg

Skal på Siba imorgen og kjøpe P900 eller en 6600. Men er skikkelig usikker på hva jeg skal velge. Har jo ikke ubegrenset penger så er P900 verdt de ekstra 2000 spenna? Om noen kan hjelpe meg å fylle ut listen under er jeg takknemmelig.

P900:

pros

Jævlig kul.

Kan gjøre "alt"

Nesten fullverdig PDA

cons

ikke "enhånds" (er ikke sikker på om jeg liker å bruke stylus

Dyr

kameraet er dårligere enn 6600

proprietert minnekort

må snart kjøpe 3G telefon

6600

pros

bra kamera

Er enhånds

billig

Har noen mmc kort liggende

cons

alle har den

vet ikke om mailløsningene er bra (har ikke prøvd det)

det er nokia

har ikke integrert mp3 støtte

dårlig batt kap.

Realone player (Æsj!)

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør velge P900, det kommer du ikke til å angre på!

Den er faktisk rimelig en-hånds, du kan sende meldinger, sjekke mail og gjøre en del i flipp lukket modus. Den trykkfølsomme skjermen gjør at telefonen blir meget grei å bruke. Tror nok også det er enda et år før 3G kommer til Norge, verken Telenor eller NetCom er særlig intereserte i å øke utbyggingshastigheten.

En annen fordel med P900 er at du kan oppgardere programvare/firmware selv hjemme, slipper med andre ord å gå innom service centere. Vil ikke si at kamera er så dårlig, du har iallefall fri lengde med opptak av video med lyd på P900.

Anbefaler deg P900! :thumbup:

Lenke til kommentar

P900 er verdt mere enn 2000kr mere enn 6600,men det kommer ann på hva du kommer til å bruke mobilen til.1 av 3 av de jeg kjenner skulle heller kjøpt 6600 istedenfor p900 som de kjøpte.De har inngen interesse for PC,de har ikke klart å laste ned et eneste program til den,ikke lært å skrive på skjermen,de tror at det som er på telefonen når den kom er alt den kan gjøre osv,osv .Jeg satt i 4-5 timer viste en hva han kunne bruke den til i jobbsammenheng,nå bruker han den hele dagen til alt både private og jobb relaterte ting.Det finnes ingen begrensninger for hva du kan gjøre med de rette programmene.Så hvis du er hekta på litt tekniske/data ting kjøp P900,men hvis du synes data er noe pes kjøp 6600,ellers får du ikke noe glede av den.Skal du kun bruke den til å ringe med + bilder,mms så er 6600 overlegen.

Lenke til kommentar

tusen takk for alle svar!

Jeg må si at jeg absolutt er datafrik :) Jobber som nettverkadm. Så P900 muligheten til å koble til med VPN høres unektelig tøft ut. På den annen side sleper jeg med meg laptop omtrent alltid, og er ikke helt sikker på hvor mye av de funksjonene P900 kan ta over uansett.

Er det noen her som bruker mail-klienten i 6600 aktivt ? Kan man ta imot vedlegg med den? Er den grei å bruke ? Har en t610 nå og bruker mail mye, savner en litt bedre mailstøtte.

Lenke til kommentar
tusen takk for alle svar!

Er det noen her som bruker mail-klienten i 6600 aktivt ? Kan man ta imot vedlegg med den? Er den grei å bruke ? Har en t610 nå og bruker mail mye, savner en litt bedre mailstøtte.

Vet ikke om mail klienten på 6600, men P900 kan ta imot vedlegg, har selv lagt inn PDF leser, og har også lagt inn QuickOffice, der kan jeg lese og redigere både Word og Excel filer... Jeg har også laptop med integrert Bluetooth, og P900'en går kjempefint sammen med den! :love:

Lenke til kommentar

Jeg valgte 6600, pleide å slepe med meg lappen , nå gidder jeg ikke lenger :-)

Mail er helt ok, Opera til web, helt ok, PDF og word reader for å lese evt. mail vedlegg helt ok, annen sw bøtter og spann :-)

Jeg bruker denne aktivt i jobb, og har faktisk konvertert andre fra p800/900 til 6600 ! :-)

Den kobler seg tilogmed opp til mitt Siemens SX303 kontorapparat via BT, så når jeg er inne på kontoret virker kontor telefonen som hands free til 6600 :-) så jeg svarer mobben med kontortelefonen.

Synk mot Outlook er helt strålende, både kontakter og evt. avtales synkes..

Lenke til kommentar

p900 er litt bedre enn 6600; men alikevel synes jeg du burde ha valgt 6600 hvis du snart alikevel skal kjøpe deg en 3g tlf. da kan du jo ta en god 3g tlf. og plusse på de pengene du sparer på differansen imellom p900/6600... ;)

men hvis du ikke skal ha en 3g på over 6mnd; så kjøpe p900

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...