Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Heisann! Jeg holder på med en enkel hjemmeside. Den skal ha en del tekst, men da jeg la til en kul font... Ja det stemmer, ongen kunne lese den. Det visste jeg vel egentlig på forhånd, men det jeg ikke aner er: Hvilke er sikre? Hvilke er 99% sikre? Kan jeg distribuere en font sammen med nettsidefilene eller løse det på en eller annen elegant måte uten å lage bilder? Takker for alle konstruktive svar Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Bruk standardfonter, som samtidig ser fine ut: Verdana, Tahoma, Trebuchet, Arial, Sans-serif. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Kan jeg distribuere en font sammen med nettsidefilene eller løse det på en eller annen elegant måte uten å lage bilder? Ingen (iallefall få) som gidder å installere en ekstra font bare for å se siden din. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Finnes det noen oversikt over hvilke som er rimelig standard da? Det kan jo være brukere med Mac og gammel PC som har andre fontsett. Det er viktig for meg å nå ut til disse. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Kan jeg distribuere en font sammen med nettsidefilene eller løse det på en eller annen elegant måte uten å lage bilder? Ingen (iallefall få) som gidder å installere en ekstra font bare for å se siden din. Det må jo selvsagt gå ubemerket for den som ser på siden min. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Finnes det noen oversikt over hvilke som er rimelig standard da? Det kan jo være brukere med Mac og gammel PC som har andre fontsett. Det er viktig for meg å nå ut til disse. Du er ganske sikra om du bruker en av dei fontane eg oppgav i forige post. angi i CSS; body { font-family: verdana,arial,tahoma,sans-serif,trebuchet; } F eks, Om bruker ikkje har font #1, så vil #2 bli tatt i bruk osv... uansett så er du ganske sikra med den metoden Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Problemet er at jeg ikke føler at de matcher designet på siden. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Problemet er at jeg ikke føler at de matcher designet på siden. La oss sjå sida, så kanskje vi finner alternativer Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Adressen er: http://www.midgardaudio.com/ Den inneholder to fonter. Den ene er Parchment, men den kommer jeg bare til å bruke på bilder. Den andre heter Coronet. Det er den jeg trenger en eller annen erstatning for. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 ikke lett å lese hva som står der nei...... Men du fikk opp Coronet-fonten regner jeg med? Den er ikke så ille, men jeg trenger noe annet som "alle har" som er litt mer enn enkel Arial eller liknende! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Adressen er: http://www.midgardaudio.com/ Den inneholder to fonter. Den ene er Parchment, men den kommer jeg bare til å bruke på bilder. Den andre heter Coronet. Det er den jeg trenger en eller annen erstatning for. Bruk Georgia (trur den er ganske standard). Størrelser 0.7-0.9em Lenke til kommentar
Crack Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 verdana funker vel... ...men som han har sagt to ganger tidligere i denne tråden, så synes han ikke at verdana passer til siden Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Verdana funker, men den er jo ikke akkurat i nærheten av den jeg har fra før. Ellers har jeg ikke Sans-serif på min maskin. Det er en standard xp-home med office XP Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Ellers er alle tips og kommentarer velkomne! Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ellers har jeg ikke Sans-serif på min maskin. Er vel ein skrift familie sans serif??? F.eks. Arial, helvetica osv er sans-serif skrifter. Times er f.eks. serif viss eg ikkje tar heilt feil.. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg har både Lucida Calligraphy, Lucida Console, Lucida Handwriting, Lucida Sans og Lucida Sans Unicode, kan jeg bruke alle de eller er det noen jeg bør styre unna? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg har både Lucida Calligraphy, Lucida Console, Lucida Handwriting, Lucida Sans og Lucida Sans Unicode, kan jeg bruke alle de eller er det noen jeg bør styre unna? Alle sammen tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå