Alastor Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Men ingen dame i noen butikk har sagt dette.. Og ja..vi hadde jo tatt den imot uansett, har jo 30 dagers full returrett. Så du sier at jeg kan kjøpe en HD, bruk den i 30 dager, returnere den å få pengene tilbake? Tviler litt på akkurat det Ja du kan. Eneste vi krever er at den ser fin ut på utsiden og at manualer, kabler o.l. følger med. Embalasje trengs ikke. Lenke til kommentar
Eqaholic Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Men ingen dame i noen butikk har sagt dette.. Og ja..vi hadde jo tatt den imot uansett, har jo 30 dagers full returrett. Så du sier at jeg kan kjøpe en HD, bruk den i 30 dager, returnere den å få pengene tilbake? Tviler litt på akkurat det Visst kan du vel det, en fyr jeg trenger trengte videokamera til ett prosjekt på skolen for noen år siden. Løsning: Kjøpe det på Elkjøp, lage prosjektet, levere tilbake videokameret og få alle pengene igjen. Enkelt og greit. Dog en annen kar jeg kjenner skulle gjøre ca det samme, men han mista likegodt kameraet i asfalten... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hmm, tror jeg skal ta meg en tur på Elkjøp. Kjøpe meg et et 9800Pro kort som jeg returnerer etter 30 dager. Så kjøpe et nytt 9800Pro i en annen Elkjøp butikk. På den måten kan man jo holde seg up to date på hardware hele tida Lenke til kommentar
Errae Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 hehe,- kjæresten min var å skulle kjøpe en microbølgeovn. hun hadde sett en i avisa til ca 400 kr. når hun kom i butikken så sa selgern. se her du! her har vi en som roterer og har mye nøyaktigere tidtaker og mye bedre oppvarming. den koster bare 1500 kr, men du tar den du ? kjæresten min sa da at ho ikke va interressert, men selgern fortsatte å mase om at den andre var så mye bedre... det endte med at ho tok den billigste å gikk... ovn er ovn uansett pris ? ;D trenger ikke en til 1500 når man skal bare varme en studentmat av og til! Jeg var innom elkjøp en dag og overhørte en selger prøve å selge en Ericsson T65! han skrøyt den så opp i skyene. var så steika med bra! og insisterte på at det går ann å skifte batteri på den. men fakta er at tlfen er noe dritt. er vell den tlfen fra ericsson det har vært mest software feil på. og batteri ? tlfen er bruk og kast!!! en anna gang skulle jeg kjøpe ett Pinnacle PCTVpro kort,- jeg tok det bare og gikk til en selger og sa at jeg skulle ha dette. da sa selgern: "Hva er det ? Det selger ikke vi!" Men den morsomste fortellinga er når jeg skulle forhøre meg om MD der. snakker da med en fyr angående SOny mz-n1 og mz-505. jeg spørte om hva forskjellen er. OG DA TOK HAN EN I VÆR HÅND OG SA: DEN HER ER LITT LETTERE ENN DEN, SÅ DA MÅ DEN VÆRE LAGA AV ETT ELLER ANNA LETT METALL OG DEN ANDRE AV ETT TUNGT METALL. NUFF SAID! min konklusjon angående dette temaet er: jeg har ikke interresse av å handle på elkjøp. dette er pga at de har enkelte lokketilbud i de avisene sine, men når du kommer til butikken så salg de selge deg noe som er 50 ganger dyrere. Det er mange av tlfene deres som er ASIA-modeller, slik at viss kunden flytter får de ikke garanti på tlfen. fordi det ikke finnes garanti på asia-modeller og det er da den butikken kunden kjøpte tlfen i som må betale. fungerer ikke å levere den inn hos en vilkårlig elkjøp-butikk... angående kompetansenivået synes jeg dette er skremmende lavt. heilt grett at de ikke trenger å vite alt om en ting. men å lyge/gjette om produktet skal ikke forekomme! for eksempel det kommer en kunde til meg ( jobber da ikke på elkjøp ) og spør om en PC, og jeg ikke veit/husker alle specs på akkurat den typen. sier jeg: unnskyld, men jeg veit ikke. ett øyeblikk så skal jeg hente litt informasjon så vi finner ut av dette. Dette høres no aldeles ikke proft ut, men det er mye bedre enn å lyge til kunden! kunden er vertfall 100% sikker på at han får rett info da! så svaret mitt på denne threaden er at ho dama på kundesupport skulle ha sagt: ett lite øyeblikk, jeg skal sette deg over til en som kan dette! no bli jeg sikkert flama av diverse elkjøp-frelste folk pga denne posten ;D Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hmm, tror jeg skal ta meg en tur på Elkjøp. Kjøpe meg et et 9800Pro kort som jeg returnerer etter 30 dager. Så kjøpe et nytt 9800Pro i en annen Elkjøp butikk. På den måten kan man jo holde seg up to date på hardware hele tida Ja, du kan. Men det er opp til din egen moral og samvittighet om du vil. @ Errae: Skal ikke kommentere det andre du sa, jeg vet det er mye dritt ute og går noen steder. Men. Kundesenteret skal ikke vite slikt. Det er heller ingen steder å sette over. De skal kunne litt om alt, og derfor så blir man gjerne anbefalt å oppsøke en butikk for mer info. Kundesenteret er til for kundecaser o.l, samt enkel informasjon. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste. Saklig kritikk er tingen Vil si meg fullstendig enig i dette her. Kan NOEN her sitte og si at de har peil på Data, tele, tv'er, musikkapparater, videoer, kjøleskap, komfyrer, mikrobølgeovner osv osv? Nei? Tenkte meg det. Da kan dere heller ikke kreve at en kundebehandler i andre enden av tlfonen skal ha peiling på det heller. Datakunnskap er den som er vanskeligts å tillære seg, da den er den nyeste teknologien, og har størst utvikling. Du kan jo ikke sammenlikne med det. De har ikke en person til alle avdelingene, men en person til tv, en til hvitevarer osv. Da burde man ha god peiling på området sitt. Når jeg ringte til expert sist, ble jeg satt over til tv avdelingen, og han hadde spesifisert seg på kunnskap om tv, og han kunne faktisk sitt, og mere til. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Helt enig, de er alt for dårlige. Ringte selv for å stille noen spørsmål om en støvsuger, og de kunne ikke svare på hvem som hadde produsert motoren, ikke drifsspenningen på indikatorlampen, ikke noe om lakken, ei heller kvadraten på ledningen. Synes dette er alt for dårlig, de har jo bare 10 000 produkter å holde styr på, og klarer ikke engang å svare på så enkle spørsmål. Nå setter du ting UTROLIG på spissen. Å kunne slike grunnleggende ting, som f.eks. hvor mange rpm, eller merket på harddisken, vil jeg sammenlikne med å vite hvilken farge støvsugeren har, og hvor mange watt sugeeffekt den har. Men slik som du sier det, hvilken lakktype den har, vil jeg sammenlikne med og vite hvor stor overflate hver av harddiskplatene har i kvadratcentimeter, eller hvor mange millimeters avstand det er mellom platene. Ok, jeg satte ting på spissen, men det gjorde du og... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 HEHE En hardisk med 512MB cache hadde vært digg IDE bussen hadde ikkje vert rask nok til å ta imot data like hurtig som HDDen klarte å skrive/lese Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Du kan jo ikke sammenlikne med det. De har ikke en person til alle avdelingene, men en person til tv, en til hvitevarer osv. Da burde man ha god peiling på området sitt. Når jeg ringte til expert sist, ble jeg satt over til tv avdelingen, og han hadde spesifisert seg på kunnskap om tv, og han kunne faktisk sitt, og mere til. Du har ENNÅ ikke forstått det. Elkjøp har 1 kundesenter for hele norge. Der sitter det KUN mennesker som har litt peil på alt, ingen som har mye på tv, mye på data osv.. Helt vanlige telefon-"svarere", som skal gi enkel support, svare på spørsmål om lagerbeholdning, og gi beskjed videre til butikkene om det er noe vi trenger å vite ang en kunde. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste. Saklig kritikk er tingen Off topic: "på ørsta" ? Det heter i ørsta for svarte! (viss du da snakker om bygda "mi") Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hvem kjøper pc på elkjøp da? Jeg kunne nok ikke funnet på å kjøpt pc på elkjøp siden jeg jobber på expert, men vis jeg skal ha meg laptop, vil jeg nok handle i den typen butikk. Da er det ikke for mye å forlange at de skal vite hvilken cpu det er, hvilket skjermkort etc. Jeg mener at kundeservice SKAL ha tilgang på informasjon om alle produktene sine. mvh En som tvingte mannen i bredbåndselskapet sin support telefon til å finne ut hvordan jeg fiksa ett problem med linux, siden internetten var nede og jeg ikke kunne finne det ut selv. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 .. JEg fikk pluttselig lyst til og gå ut på Elkjøpen i min by.. Ta med meg et spill som krever driiit mye av grafikk kortet og si til den søte damen: BEVIS DET!! .. De hadde nok drete på draget.. I og med de selger "spill pc" med 9200 kort.. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 ikke nok med det, de er som oftest svindyre ;D Lenke til kommentar
Errae Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Hmm, tror jeg skal ta meg en tur på Elkjøp. Kjøpe meg et et 9800Pro kort som jeg returnerer etter 30 dager. Så kjøpe et nytt 9800Pro i en annen Elkjøp butikk. På den måten kan man jo holde seg up to date på hardware hele tida det er blitt sagt av en som jobber hos elkjøp at de som gjør dette blir uønsket i butikken, og får ikke handle mer ;D edit: quote-feil Endret 28. februar 2004 av Errae Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Helt enig, de er alt for dårlige. Ringte selv for å stille noen spørsmål om en støvsuger, og de kunne ikke svare på hvem som hadde produsert motoren, ikke drifsspenningen på indikatorlampen, ikke noe om lakken, ei heller kvadraten på ledningen. Synes dette er alt for dårlig, de har jo bare 10 000 produkter å holde styr på, og klarer ikke engang å svare på så enkle spørsmål. Nå setter du ting UTROLIG på spissen. Å kunne slike grunnleggende ting, som f.eks. hvor mange rpm, eller merket på harddisken, vil jeg sammenlikne med å vite hvilken farge støvsugeren har, og hvor mange watt sugeeffekt den har. Men slik som du sier det, hvilken lakktype den har, vil jeg sammenlikne med og vite hvor stor overflate hver av harddiskplatene har i kvadratcentimeter, eller hvor mange millimeters avstand det er mellom platene. Ok, jeg satte ting på spissen, men det gjorde du og... Det _kan_ jo hende at jeg driter meg selv på leggen nå, men jeg _tror_ han mente det ironisk... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 3. Så var det å plukke ut franchise butikkene da, de er jo like når det gjelder vare utvalg bekledning osv. Elementært. De som heter ELKJØP STORMARKEDT <stedsnavn her> er eid av Elkjøp Norge. Det er dette som er de "ekte Ekjøp butikkene". De som bare heter ELKJØP <stedsnavn her> eller noe sånt, er franchisebutikker. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Nå setter du ting UTROLIG på spissen. Å kunne slike grunnleggende ting, som f.eks. hvor mange rpm, eller merket på harddisken, vil jeg sammenlikne med å vite hvilken farge støvsugeren har, og hvor mange watt sugeeffekt den har. Men slik som du sier det, hvilken lakktype den har, vil jeg sammenlikne med og vite hvor stor overflate hver av harddiskplatene har i kvadratcentimeter, eller hvor mange millimeters avstand det er mellom platene. Ok, jeg satte ting på spissen, men det gjorde du og... Hvor mange rpm på en disk må sies å være uuuutrolig uvesentlig for 99% av PC-kundene på Elkjøp. Og jeg vil si at dette på ingen måte er noe som kan sammenlignes med sugeeffekten på en støvsuger. Sugeeffekten på en støvsuger er bortimot HOVEDSPESIFIKASJONEN på den. Det samme kan lagt på vei være prosessorhastigheten i en PC. Akkurat som omdreingshastighet på tørketromler og antall tommer på en TV. Uansett, så er ikke omdreiningshastigheten på en disk noe som er vits i å huske. Greit, selger bør kunne finne fram til slik informasjon om noen er interessert i, MEN ho gamlemor som ikke har hatt PC før trenger IKKE å vite slik informasjon. Det vil ikke si henne NOE SOM HELST. Jeg vil også bemerke at Elkjøp ikke retter seg mot datanerder ala hw.no eller andre spesialister. De henvender seg til "massemarkedet" hvor folk ikke har noe forhold til spesifikasjonene som vi lever med. Dermed vil ikke Elkjøp appelere til oss spesielt mye. Man kan sammenligne dette med Rimi ... som IKKE henvender seg mot kokker og/eller de som ønsker bredt vareutvalg. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Litt off-topic, men RPM på harddisk sier egentlig ikke så veldig mye om hastigheten på disken. Det er så vanvittig mye annet som betyr noe. F.eks. datatetthet per plate, hvor fort lesehodene kan bevege seg, aloritmer for hvordan cache i disken virker osv. Ingen problem å finne en harddisk på f.eks. 80GB/5400RPM som er raskere enn en harddisk på f.eks. 30GB/7200RPM på alle måter, også på søketid. Det er viktig å huske at RPM er bare noe av det som sier hvor rask en harddisk er. RPM alene sier egentlig ingenting om hastigheten på disken. PS! Jobber på Elkjøp selv, og vet hvor irriterende det er at det ikke finnes noe informasjon om enkelte PC'er før vi har de i butikken og kan sjekke dette selv. Jeg har ofte sjekket på maskinen, hva som sitter inni fordi det ikke finnes dokumentasjon noe sted. Det kan ikke en telefonsupport-arbeider gjøre. Er enig at det er mye dårlige annonser fra Elkjøp. Tror heller ikke at det kommer til å bli bedre. De som skriver annonsene kan jo ikke engang kjøre stavekontroll på det de printer ut PS! Prøv å forklar en Elkjøp-kunde f.eks: 1. At TI4600 med 4xAGP og 128MB er raskere en FX5200 med 8xAGP og 256MB. 2. At TI4800SE er et dårligere valg enn TI4600. 3. At dagens spill ikke går fortere med 256MB RAM på skjermkort. 4. At det ikke er er en garantisak når det tar 5 minutter å starte Windows. 5. At en PC som slår seg av pga MS-Blaster virus ikke er en garantisak. Tipper at du får problemer i de fleste tilfeller. Endret 29. februar 2004 av olapirat Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Med fare for å sette folk i bås! mener nå jeg at hvis du lurer på hvike skjermkort eller hvor mange mb cache det er på harddisken så tilhører du ikke gruppen av potensielle kjøpere av PC på butikker ala Elkjøp, Expert osv. Dette er ting som "normale" mennesker ikke har peiling på eller tror har noe som helst betydning for hvor "bra" pc'en er. Jeg var nylig var å kjøpte meg microbølgeovn på Elkjøp til under 1000,- lappen Ikke vet jeg om dette er en "bra" ovn men den funker for meg. Slik tenker nok de "normale" personene som kjøper PC også (funker for meg) Derfor er de nok ikke forberedt PÅ slike direkte spørsmål. En telefonsamtale bør heller ikke være representativ for hva som er norm av kunnskap. Hva vet vi om denne personen ?? for alt vi vet kunne det være første dag på jobben. Endret 29. februar 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
rlz Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Om Elkjøps produktkurs Er det bare meg, eller ser det virkelig ut til at de såkalte produktkursene ikke fungerer som de burde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå