Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? er en kjempemorsom jobb, og veldig god arbeidserfaring  :)

 

og nei, vi blir IKKE opplært til å snyte folk  :thumbdown:

 

Og jeg kan btw hvilket grafikkort som er på 90% av pc'ene våre.

Selvsagt ikke, dere har jo IKKE salgskurs der dere blir oppfordret (hjernevasket) til å tro at det er feigt å selge lokke varene når det er tilbud.... Skulle kjøpe en vaskemaskin på elkjøp en gang-> tilbuds maskin, dat selger lurte på hva jeg skulle ha og jeg fortalte det sa han at maskinen bare var dritt og lurte på om jeg satte pris på kvalitet osv og tilbudte meg en maskin som kostet ca 2300 mere enn den jeg tenkt på... Det ble ikke noe salg på denne selgere, for en idiot. Det er egentlig lit snedig å tenke på at gutta og jentene på elkjøp lører seg "hvordan snyte våre kunder) De er iverige etter å selge produkter de tjener mye på, vil du kjøpe taps produkter får du som regel et lit surt blikk fra selger.

 

Så konklusjonen er at dere er opplært til å snyte kunden / gjøre en best mulig jobb for elkjøp :roll:

1. Nei, vi har ikke det.

 

2. Da har du møtt en dårlig selger, vi har IKKE lov til å snakke dårlig om produktene våre.

 

3. Merk at jeg nå snakker om de butikkene som ligger som datterselskaper av elkjøp, ikke de som driver franchise..der er det dessverre mye tull :dontgetit:

1. Det vill jeg tro da jeg engan snakket med et par karer som jobber i elkjøp som kunne fortelle de hadde vært på et kurs som skulle lære dem å selge varene med fortjeneste og ikke de lokkevaren und so weiter

 

2. da gjør 90% av deres selger det for jeg har vært på en del av deres butikker når det gjelder kjøp av hvite varer og resultate er det samme overalt der jeg har vært. Det samme gjelder også hos euronics og expert, handler hvite varer på obs jeg...

 

3. Så var det å plukke ut franchise butikkene da, de er jo like når det gjelder vare utvalg bekledning osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nå snakker du jo om noe helt annet. Selvfølgelig skal vi jo tjene penger og..men hjernevasking..jah..virkelig.

 

2. Siden du ikke handler hos elkjøp lengre..hvordan kan du vite hvordand et er der?

 

3. Franchisebutikker står friere i måten å takle ting på, blandt annet kundebehandling, da ingen står over de og kontrollerer. I tillegg er lederenes lønn avhengig av hvor bra butikken går.

Lenke til kommentar
dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste.

 

 

Saklig kritikk er tingen

Vil si meg fullstendig enig i dette her.

 

Kan NOEN her sitte og si at de har peil på Data, tele, tv'er, musikkapparater, videoer, kjøleskap, komfyrer, mikrobølgeovner osv osv?

 

Nei? Tenkte meg det. Da kan dere heller ikke kreve at en kundebehandler i andre enden av tlfonen skal ha peiling på det heller. Datakunnskap er den som er vanskeligts å tillære seg, da den er den nyeste teknologien, og har størst utvikling.

si no ikke nei helt enda .. oki kan ikke alt .. men hvor mye kan det vere og vite om kjøleskap, komfyrer, mikrobølgeovner :p

resten skulle jeg ikke ha noe særlig problem med da

Lenke til kommentar
Tja,spaceworld er vel verre enn Elkjøp.

Spurte en selger hos Spaceworld hvor mange Hz en av skjermene de solgte klarte.Det visste han ikke engang hva var,så han måtte finne manuallen til skjermen,så jeg fant det ut selv.

Noen selgere har vel mer kunnskap enn andre igjen.

Men når man spør hva slags harddisk og skjermkort type maskinen har,så bør dem nesten kunne gi et svar på det.

Det hadde jo bare vært og lage en liten liste pr maskin dem solgte om hva slags hardware de inneholdt.

Og hvor mange folk spør om det egentlig? Bare folk med noe peiling som har lyst å mase om en selgers kunnskap??

 

Har ikke truffet mange selgere som visste mye om det de solgte. Bare overflatisk slik de kunne svare på generelle spørsmål.

Vil du si at det er å mase om en selgers kunnskap og få vite hvor mange HZ en skjerm du ser på klarer?

Jeg mener det ikke er og mase om en selgers kunnskaper i hvertfall.

Man bør vite til en viss grad hva for et type skjermkort og disk som også står i pakke pc'n dem selger.

Endret av Mio
Lenke til kommentar
1. Nå snakker du jo om noe helt annet. Selvfølgelig skal vi jo tjene penger og..men hjernevasking..jah..virkelig.

 

2. Siden du ikke handler hos elkjøp lengre..hvordan kan du vite hvordand et er der?

 

3. Franchisebutikker står friere i måten å takle ting på, blandt annet kundebehandling, da ingen står over de og kontrollerer. I tillegg er lederenes lønn avhengig av hvor bra butikken går.

1. Det er bare en av flere ting jeg har hørt fra tidligere og nåverende elkjøp medarbeidere. Men de tidligere medarbeiderene kan jo å være missfornøyde så de kan jo lyve til meg?, poenget er at alle butikker har salgs kurs der selger blir påvirket på en sånn måte at det de tenker på er fortjeneste og ikke ivaretar kundens beste men butikkens. Etter et slikt kurs så vet de hvordan en skal selge det "du" vill selge, ikke det kunde trenger.

 

2. Det er ikke lenge siden dette skjedde. 3 månder siden og det er ikke lenge siden. Men jeg kjøpte ikke noe der og gikk på obs å handlet faktisk samme maskin...

 

3. Sikkert noen franchise butikker jeg var innom. Trenger ikke en vaskemaskin til 7000+ jeg... denne holder mye lenger en den zanusi saken der vettu... Skulle vel tjene penger da.

 

Mener ikke å henge ut Alastor med dette innleget. Bare påpeke at det er så som så med kundebehandling og kunnskaper i elkjøp sine foretninger.

Endret av knutern_
Lenke til kommentar
QUOTE (overLoad @ 15/02/2004 : 23:04)

Tviler på at Audiselgerne vet hvilken Bosch chip som står i bensininnsprøytningen. 

 

 

Men de har en database de lett finner den infoen i..

 

Fyren som han fra forumet ringte kunne ikke finne ut hvilket skjermkort det var i pc'en..

 

og de vet sikkert hvor mange hestekrefter det er i bilen, , og de vet sikker hvor mye bensinforbruket er på, får å ikke snakke om aircondition, klimaanlegg o.s.v..

 

en selger bør uansett vite hva han selger

 

 

end of diskusjon

Lenke til kommentar
QUOTE (overLoad @ 15/02/2004 : 23:04)

Tviler på at Audiselgerne vet hvilken Bosch chip som står i bensininnsprøytningen. 

 

 

Men de har en database de lett finner den infoen i..

 

Fyren som han fra forumet ringte kunne ikke finne ut hvilket skjermkort det var i pc'en..

 

og de vet sikkert hvor mange hestekrefter det er i bilen, , og de vet sikker hvor mye bensinforbruket er på, får å ikke snakke om aircondition, klimaanlegg o.s.v..

 

en selger bør uansett vite hva han selger

 

 

end of diskusjon

Helt enig, men det var da ikke en selger trådstarter snakket med ;)

Lenke til kommentar
dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste.

 

 

Saklig kritikk er tingen

Vil si meg fullstendig enig i dette her.

 

Kan NOEN her sitte og si at de har peil på Data, tele, tv'er, musikkapparater, videoer, kjøleskap, komfyrer, mikrobølgeovner osv osv?

 

Nei? Tenkte meg det. Da kan dere heller ikke kreve at en kundebehandler i andre enden av tlfonen skal ha peiling på det heller. Datakunnskap er den som er vanskeligts å tillære seg, da den er den nyeste teknologien, og har størst utvikling.

:yes: , faktisk lært det meste på elkjøp, jobbet der noen år.. Om du ringer elkjøp kan du ikke regne med at de vet hva du snakker om, de er der for å gi lagerstatus og pris ol.. Har selv ringt multicom og de damene der var ikke noe bedre, og det er en renspikket databutikk. De kursene elkjøp kjører på olavsgård, vertfall når jeg jobbet der var faktisk veldig informativt og bra, du møter på selgere/teknikkere fra alle leverandørerne som coacher deg i alle produktene du skal selge.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Faktum er, at om du vil vite mest mulig om hva som bor i en pc du lurer på,og dette gjelder ikke bare elkjøp, så er det enkleste å be om å bli satt over til serviceavdelingen(pc-klinikken). Dette vet jeg av erfaring. Der får du som regel de svarene du er ute etter.

Men så klart,det kan skorte på kompetansen der også, men det er iallefall der den største kunnskapen om produktene de selger som regel ligger. ;)

Lenke til kommentar

Det er greit å vite hvilken brikke som skjermkortene er basert på men å vite hvilken produsent som har satt sammens kortet er uinterresant for 99%.

 

Tipper Siemens kjøper kortene hvor de får det billigst og at de endrer det underveis på samme modell. Så å forlange at selgeren vet hvilket merke kort som står i blir bare tåpelig. Da er det bedre at selgeren bruker tid på å sette seg inn i andre produkter som f.eks skrivere, mobiltelefoner, faxer osv.

Lenke til kommentar

dette minner litt om noen små uhell Elkjøp har hatt med meg.

 

Kjøpte en PAnasonic GD87. Spurte hvor mange sms den tok og fikk svar 200. Viste seg etterpå at den hadde et maks på 20 :roll:

 

Creative Zen var plutselig blitt driverløs og hadde ogg vorbis støtte med mer.

 

Men trass det så syns jeg vi opplever god behandling så :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig om at de har lav kompetanse, men husk at f.eks om du ringer til komplett.no og spør om hvordan kort som sitter i en datamaskin de selger (komplett pc) eller om du spør hvor mye cache det sitter i en bestemt harddisk, er det ikke alltid at kundebehandlere husker dette. Men han slår opp og finner det ut. Jeg tror det er mer at f.eks komplett lagrer mer info i databasen sin fordi de vet at kundene lurer på mer spesifikke ting. Elkjøp har ikke slik database, men bare titter i elkjøpreklameavisen når du ringer.

 

Tror ikke f.eks komplett vet hva spesifikasjonene på alle kortene er. De må slå opp på databasen sin eller se på webshoppen. Så tror ikke den største forskjellen er hvor mye de vet, men hvor mye og hvordan de lagrer alt informasjonen som ikke står i avisen.

 

Jeg har for eksempel ringt til Norek ("en del av" Komplett) og spurt om ting som ikke sto på webshoppen. De kunne ikke svare de eller.

 

Men forskjellen ligger nok i at f.eks komplett ville henvist meg til sidene til produsenten av skjermkortet hvis jeg lurte på det. Elkjøp burde ha sagt at de skulle ringe deg opp igjen og ringt rundt å sjekket det for deg hvis det var viktig for deg å vite det.

Lenke til kommentar

512 megabyte cache er jo vanvittig. Det jeg hadde gjort er følgende: Bestille den harddisken hun prater om bruker den i et par uker (just for fun) så finner leverer jeg den tilbake og sier: "Damen i butikken sa at denne harddisken har 512 mb cache, jeg vil levere den tilbake siden det ikke er det". Dette er jo feilaktig informasjon fra selger og derfor har kunde full autoritet til å heve kjøpet.

 

Just a thought :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...