Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja,spaceworld er vel verre enn Elkjøp.

Spurte en selger hos Spaceworld hvor mange Hz en av skjermene de solgte klarte.Det visste han ikke engang hva var,så han måtte finne manuallen til skjermen,så jeg fant det ut selv.

Noen selgere har vel mer kunnskap enn andre igjen.

Men når man spør hva slags harddisk og skjermkort type maskinen har,så bør dem nesten kunne gi et svar på det.

Det hadde jo bare vært og lage en liten liste pr maskin dem solgte om hva slags hardware de inneholdt.

Og hvor mange folk spør om det egentlig? Bare folk med noe peiling som har lyst å mase om en selgers kunnskap??

 

Har ikke truffet mange selgere som visste mye om det de solgte. Bare overflatisk slik de kunne svare på generelle spørsmål.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett er dette ett ikke-tema.. Folk her kjøper ikke ferdig-data på elkjip.. men det er uansett for dårlig at de ikke kan gi denne informasjonen.

 

Det er fortsatt viktigere å vite hvilket skjermkort det er i maskina.. En støvsuger kommer med en motor, og er så bra.. En data kan komme med mange skjermkort med forskjellig ytelse selv om det har 128mb ram.. De burde heller oppgitt frekvensen på skjermkortet...

Lenke til kommentar

Frekvensen sier heller ikke nok. Hvor mange bits GPU er det snakk om? Og spesielt siden minne er den store flaskehalsen for ytelsen, er det DDR? Hva er hastigheten på den da?

 

Problemet er at det er mye informasjon om bare grafikkortet som noen vil gjerne vite, og Elkjøp har ikke folk med den kompetansen å en gang forstå alt dette her.

 

Dersom det er mange som gjerne vil klage foreslår jeg at dere søker jobb hos nærmeste Elkjøp. Da fikser vi dette! ;)

Lenke til kommentar

Det finnes ganske mange forskjellige typer motorer faktisk.... Og på en tørketrommel / vaskemaskin kan for eks. opphenget av trommelen være veldig innteresangt, men å tro at kundeservice skal kunne svare på ethvert inngående spørsmål om alle produkter blir bare latterlig.

Lenke til kommentar
dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste.

 

 

Saklig kritikk er tingen

Vil si meg fullstendig enig i dette her.

 

Kan NOEN her sitte og si at de har peil på Data, tele, tv'er, musikkapparater, videoer, kjøleskap, komfyrer, mikrobølgeovner osv osv?

 

Nei? Tenkte meg det. Da kan dere heller ikke kreve at en kundebehandler i andre enden av tlfonen skal ha peiling på det heller. Datakunnskap er den som er vanskeligts å tillære seg, da den er den nyeste teknologien, og har størst utvikling.

Nå har jo Elkjøp flere avdelinger internt i butikken da, med noen ansatte på hver avdeling. Så de som jobber i PC-avdelingen burde kunne svare på dette.

 

Men det er klart, når du ringer dit velger du vel ikke hvilken avdeling du ønsker å snakke med, det er vel der problemet ligger. Kanskje det du mente?

Lenke til kommentar

Sylteagurk: Man kan ikke ringe en spesiell elkjøpbutikk, og ihvertfall ikke en avdeling

 

Man ringer kundesenteret, som ligger på lørenskog i oslo, og er for alle elkjøpbutikker i landet afaik. Dette er mennesker som skal kunne litt om alt, ikke mye om lite (som de på de ulike avdelingene i en butikk).

 

Derfor er det vanskelig.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Nå har jo Elkjøp flere avdelinger internt i butikken da, med noen ansatte på hver avdeling. Så de som jobber i PC-avdelingen burde kunne svare på dette.

 

Men det er klart, når du ringer dit velger du vel ikke hvilken avdeling du ønsker å snakke med, det er vel der problemet ligger. Kanskje det du mente?

Når jeg ringte så ble jeg satt over til dataavdelingen........

Lenke til kommentar

Om du (trådtstarter) hadde fulgt med litt så finnes det knapt nok fagkunnskap i noen selgere idag, de skal pushe varer for å forsvare sine budsjett og ikke bruke tid på opplæring, hvem sin skyld er det? Den er todelt: forbruker sin etterspørsel etter billigere varer og de multinasjonale selskapene som kriger om markedsandeler. Fokuset er fjernet fra kvalitet og fagkunnskap, til pris og leveringsdyktighet.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? er en kjempemorsom jobb, og veldig god arbeidserfaring  :)

 

og nei, vi blir IKKE opplært til å snyte folk  :thumbdown:

 

Og jeg kan btw hvilket grafikkort som er på 90% av pc'ene våre.

Selvsagt ikke, dere har jo IKKE salgskurs der dere blir oppfordret (hjernevasket) til å tro at det er feigt å selge lokke varene når det er tilbud.... Skulle kjøpe en vaskemaskin på elkjøp en gang-> tilbuds maskin, dat selger lurte på hva jeg skulle ha og jeg fortalte det sa han at maskinen bare var dritt og lurte på om jeg satte pris på kvalitet osv og tilbudte meg en maskin som kostet ca 2300 mere enn den jeg tenkt på... Det ble ikke noe salg på denne selgere, for en idiot. Det er egentlig lit snedig å tenke på at gutta og jentene på elkjøp lører seg "hvordan snyte våre kunder) De er iverige etter å selge produkter de tjener mye på, vil du kjøpe taps produkter får du som regel et lit surt blikk fra selger.

 

Så konklusjonen er at dere er opplært til å snyte kunden / gjøre en best mulig jobb for elkjøp :roll:

Endret av knutern_
Lenke til kommentar

Hvis man skal kjøpe en pc på Elkjøp så burde det være en selvfølge at dem skal vite hva dem selger, og hvilke komponenter som står i maskinen. Det er jo elendig kundeservice når dem ikke har peiling. Noe som 90 % av Elkjøp, Deal etc type butikker ikke har. Det er jo ikke så vanskelig å legge inn spesifikasjoner på hver enkelt pc dem selger, så dem på kundeservice kan kan raskt slå opp på. Siste utvei må være å kjøpe pc på slike møkka butikker...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? er en kjempemorsom jobb, og veldig god arbeidserfaring  :)

 

og nei, vi blir IKKE opplært til å snyte folk  :thumbdown:

 

Og jeg kan btw hvilket grafikkort som er på 90% av pc'ene våre.

Selvsagt ikke, dere har jo IKKE salgskurs der dere blir oppfordret (hjernevasket) til å tro at det er feigt å selge lokke varene når det er tilbud.... Skulle kjøpe en vaskemaskin på elkjøp en gang-> tilbuds maskin, dat selger lurte på hva jeg skulle ha og jeg fortalte det sa han at maskinen bare var dritt og lurte på om jeg satte pris på kvalitet osv og tilbudte meg en maskin som kostet ca 2300 mere enn den jeg tenkt på... Det ble ikke noe salg på denne selgere, for en idiot. Det er egentlig lit snedig å tenke på at gutta og jentene på elkjøp lører seg "hvordan snyte våre kunder) De er iverige etter å selge produkter de tjener mye på, vil du kjøpe taps produkter får du som regel et lit surt blikk fra selger.

 

Så konklusjonen er at dere er opplært til å snyte kunden / gjøre en best mulig jobb for elkjøp :roll:

1. Nei, vi har ikke det.

 

2. Da har du møtt en dårlig selger, vi har IKKE lov til å snakke dårlig om produktene våre.

 

3. Merk at jeg nå snakker om de butikkene som ligger som datterselskaper av elkjøp, ikke de som driver franchise..der er det dessverre mye tull :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...