Jim Rager Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Jeg satt og leste i en elkjøp avis da jeg tenkte at det skulle vert morro og vite vor mye de i elkøp kan om pcene de selger! Jeg ringte kundeservice og spurte om detaljer om en av pcene i reklamebladet. Det første jeg spurte om var, vilket skjrmkort har den? For alt som var oppgitt i anonsen var att den hadde 128mb ram, men som kjent er det stor forskjell på ett geforce 4 og et ati radeon 9800pro men begge har 128mb ram, det jeg fikk til svar var at det hadde 128mb ram, noe mer viste de ikke. deretter spurte jeg om hardisken, alt som sto i anonsen var at den hadde 120gb lagringsplass. Jeg spurte om vor mye cache, rpm og vilken produsent det var men det eneste hun viste var at det var 512mb cache!!! Noe så latterlig som det var det lenge siden jeg hadde hørt! etter og ha hørt det så la jeg på for fornuftige svar var det ikke og få derfra Jeg skulle kansje slått til? om kundeservice hadde lovet meg en hd med 512mb cache hadde de lovet noe de skulle hatt vansker for og holde Endret 15. februar 2004 av citric Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Denne tråden er overflødig da det er flere slike tråder her fra før, en bare timer gammel. Søk litt på forumet før du poster. Se her Men du har evig rett i det du sier om elkjøp Endret 15. februar 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
TJ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 HEHE En hardisk med 512MB cache hadde vært digg Lenke til kommentar
TJ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Denne tråden er overflødig da det er flere slike tråder her fra før, en bare timer gammel. Søk litt på forumet før du poster. Men du har evig rett i det du sier om elkjøp Alltid morsomt med slike poster selv om det finnes liknende andre steder på forumet Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 HEHE En hardisk med 512MB cache hadde vært digg ...sikkert jævlig billig og! Lenke til kommentar
notarget Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ja det var litt av en hd Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste. Saklig kritikk er tingen Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste. Saklig kritikk er tingen Jeg syneset fremdeles at de burde vite va de selger....... Vordan kan de sette en pris på noe de ikke vet va er verdt??? Lenke til kommentar
Evial Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 at di skulle vite det rett fra hodet kan man nok diskutere, men di burde nok ha et hjelpemiddel/opplagsverk for kunder som ønsker litt mere kunskap om produktet. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Om Elkjøps produktkurs Er det bare meg, eller ser det virkelig ut til at de såkalte produktkursene ikke fungerer som de burde? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Det som er verre er det faktum at de ikke kan fortelle hvilket skjermkort som sitter i maskina.. det er VESENTLIG forskjell på r9200 og r9800 pro Skulle jeg veddet, vill jeg nok vedda på r9200 EDIT: Når vi som ikke engang selger varen kan dette ut og inn, burde dem klare bedre enn dette.. Folka som jobber der jobber jo innen spesialiserte områder. (Jada jeg vet en del folk her bruker litt for mye tid på det, men lell) Endret 15. februar 2004 av OgnOmm Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Helt enig, de er alt for dårlige. Ringte selv for å stille noen spørsmål om en støvsuger, og de kunne ikke svare på hvem som hadde produsert motoren, ikke drifsspenningen på indikatorlampen, ikke noe om lakken, ei heller kvadraten på ledningen. Synes dette er alt for dårlig, de har jo bare 10 000 produkter å holde styr på, og klarer ikke engang å svare på så enkle spørsmål. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 kunnskap er makt! For å kunne stimulere og tilrettelegge en personlig og faglig utvikling har konsernet egen Human Ressource avdeling for opplæring og karriereutvikling. I Elkjøp rekrutteres de fleste stillinger internt, systematisk opplæring og utvikling er en viktig forutsetning for at vi skal kunne forsette med det. Opplæringen er delt inn i forskjellige nivåer, og er organiseret gjennom Human ressource avdelingen. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Helt enig, de er alt for dårlige. Ringte selv for å stille noen spørsmål om en støvsuger, og de kunne ikke svare på hvem som hadde produsert motoren, ikke drifsspenningen på indikatorlampen, ikke noe om lakken, ei heller kvadraten på ledningen. Synes dette er alt for dårlig, de har jo bare 10 000 produkter å holde styr på, og klarer ikke engang å svare på så enkle spørsmål. ja men slike ting er jo almennkunnskap da men helt seriøst så må jo di som sitter i den andre enden på kundeservice vite svar på slike simple ting. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Jeg syneset fremdeles at de burde vite va de selger.......Vordan kan de sette en pris på noe de ikke vet va er verdt??? De vet jo hva det er verdt da de har selv kjøpt den inn. Det er klart et irritasjonsmoment å ikke kunne få svar på slike spørsmål, men de med peiling på data kjøper heller ikke hos Elkjøp, så hva er problemet?? De spesialiserer seg ikke på data. Endret 15. februar 2004 av joebush Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 dette her blir bare latterlig, kan du ikke i samme slengen ringe kundetelefonen til skattedirektoratet og spørre den stakkaren som tar telefonen om hvilke særordninger som gjelder for innflyttede samer fra finnland som ønsker å starte bilfrabrikk på ørsta eller noe lignende. Hvis du mener at kundetelefonen skal sitte på detalj kunnskap på alle varer de selger på elkjøp da er du ikka akkurat klassen smarteste. Saklig kritikk er tingen Vil si meg fullstendig enig i dette her. Kan NOEN her sitte og si at de har peil på Data, tele, tv'er, musikkapparater, videoer, kjøleskap, komfyrer, mikrobølgeovner osv osv? Nei? Tenkte meg det. Da kan dere heller ikke kreve at en kundebehandler i andre enden av tlfonen skal ha peiling på det heller. Datakunnskap er den som er vanskeligts å tillære seg, da den er den nyeste teknologien, og har størst utvikling. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Det er klart et irritasjonsmoment å ikke kunne få svar på slike spørsmål, men de med peiling på data kjøper heller ikke hos Elkjøp, så hva er problemet?? Sannt nokk Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg sier ikke at de skal vite hvem som produserte kondensatorene på hovedkortet. Bare at dem bør kunne fortelle hvilket skjermkort det er i maskina.. det er omtrent det samme som å vite hvem som produserte støvsugeren! Lenke til kommentar
Mio Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tja,spaceworld er vel verre enn Elkjøp. Spurte en selger hos Spaceworld hvor mange Hz en av skjermene de solgte klarte.Det visste han ikke engang hva var,så han måtte finne manuallen til skjermen,så jeg fant det ut selv. Noen selgere har vel mer kunnskap enn andre igjen. Men når man spør hva slags harddisk og skjermkort type maskinen har,så bør dem nesten kunne gi et svar på det. Det hadde jo bare vært og lage en liten liste pr maskin dem solgte om hva slags hardware de inneholdt. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg sier ikke at de skal vite hvem som produserte kondensatorene på hovedkortet. Bare at dem bør kunne fortelle hvilket skjermkort det er i maskina.. det er omtrent det samme som å vite hvem som produserte støvsugeren! Ikke helt enig her. De vet jo hvem som produserte maskinen, bare ikke de 'interne delene'. Dette er sikkert like fremmed for mange som motoren i støvsugeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå