Gå til innhold

windows xp

Shiva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en orginal studentversjon, men bruker likevel en piratversjon.

Bytter ofte hardware, og bytter jeg f.eks cpu må man jo aktivere xp på nytt. Etter så og så mange aktiveringer må man ringe til microsoft og sitte og taste inn en kode. Gadd ikke mere av dette, derfor en pirat-versjon.

Tror ikke noe på at pirat versjoner av XP skal vere mere ustabile. Det må heller komme av at de som kjører pirat versjoner, også er de som laster ned og tester mest av annen prog vare. Og sitter med langt fra "clean install".

Opplever selv XP som det mest stabile os'et hittil. Faktisk bedre en Win2000.

Tull ! bytting av CPU krever ikke aktivering....

Lenke til kommentar
Oih! Jeg glemte å nevne hva jeg mente med pirat versjon. Det er ikke en crack, men statoil sin xp som jeg har kopiert og forandret serial på. Pirat/testversjon i den forstand at jeg kopierte det. Nå har statoil sikkert betalt bill litt masse penger for at ansatte skal nyte godt av et bugfullt program. Det er løgn at en ikke kan få problemer med windows update selv om en har orginal versjon. Dette er jo en orginal xp. svidd 1:1. Alle filene mine ligger på en annen hd og funker ikke så sant jeg ikke booter fra den hd'en, som heller ikke funker siden orginal versjonen av xp har hengt seg.  Løgn nummer to er at xp ikke koster tussingen. Det koster 2499.- på elkjøp. Win95 og millennium får en gratis på biblioteket.

Tatt bill gates formue i betrakning er det ikke akkurat slik at han går med underskudd.

seriøst.. skjerp deg.

Har du kopiert XP, så har du pirat versjon. Og da skal du ****** meg ikke klage

Hadde du betalt for det, så ja, da skulle jeg ha vært enig med deg.

NEI, windows er ikke så vanvittig dyrt som alle skal ha det til

Når dere klarer å se på de dyreste prisene så er det pinade meg ikke noe rart.

Jeg blir helt syko forbannet over folk som kommer og klager over at ting ikke fungerer når de har pirat versjon :realmad: . Selv om du har kopiert 1:1, så er det ikke sikkert at alt har gått slikt det skal.

Selv sitter jeg med XP Home, veldig fornøyd. Betalte 1200 gladelige kr for det. Har ikke problemer i det hele tatt.

Hadde du kjøpt XP, så hadde du fått support også, der kunne du ha fått hjelp til det du trenger, om maskinen flipper over etter win update, enkel telefon så fikser det meste seg. Du har vel ikke tenkt over at det kanskje er maskinen din det er feil med?

99% av tilfellene her på forumet der folk klager over Windows er brukerfeil. Hvor ofte er det ikke man ser folk syter og klager over at maskinen flipper over når de har hentet en driver i fra www.ærligeerling.com ?

Nei, skjerp dere... blir så forbannet når folk klager og har pirat versjon i tillegg.

Takk

Endret av Morpheus^
Lenke til kommentar

Kjøpte Microsoft's All In One settet over internett for 100$

(med frakt ble det ca 1100,-)

denne har da ALLLLE windows\dos\plus\directx\servicepack du måtte tenke på.

settet består av 2 dvd'er som du kan boote med eller kjøre fra windows

(kan også lage ISO'er av nesten alle OP'ne også :p )

disse inneholder da også et program som heter win-reset 5.02

denne fjerner alle hindringer og passord\registreringer på windows

så man slipper reg. og tullet med at ser.pack ikke kan installeres.

anbefales :thumbup:

(har forandrett oppstartsiden slik at det står Windows XP Kaptein

sabeltann editon. kan man kalle det pirat ver? :green::green::laugh: )

Lenke til kommentar
Har en orginal studentversjon, men bruker likevel en piratversjon.

Bytter ofte hardware, og bytter jeg f.eks cpu må man jo aktivere xp på nytt. Etter så og så mange aktiveringer må man ringe til microsoft og sitte og taste inn en kode. Gadd ikke mere av dette, derfor en pirat-versjon.

Tror ikke noe på at pirat versjoner av XP skal vere mere ustabile. Det må heller komme av at de som kjører pirat versjoner, også er de som laster ned og tester mest av annen prog vare. Og sitter med langt fra "clean install".

Opplever selv XP som det mest stabile os'et hittil. Faktisk bedre en Win2000.

Tull ! bytting av CPU krever ikke aktivering....

HELT ENING :thumbup:

byttet cpu idag jeg fryktet at jeg måtte installere windows på nytt, men trengte det ikke! :green:

Lenke til kommentar
Oih! Jeg glemte å nevne hva jeg mente med pirat versjon. Det er ikke en crack, men statoil sin xp som jeg har kopiert og forandret serial på. Pirat/testversjon i den forstand at jeg kopierte det. Nå har statoil sikkert betalt bill litt masse penger for at ansatte skal nyte godt av et bugfullt program. Det er løgn at en ikke kan få problemer med windows update selv om en har orginal versjon. Dette er jo en orginal xp. svidd 1:1. Alle filene mine ligger på en annen hd og funker ikke så sant jeg ikke booter fra den hd'en, som heller ikke funker siden orginal versjonen av xp har hengt seg.  Løgn nummer to er at xp ikke koster tussingen. Det koster 2499.- på elkjøp. Win95 og millennium får en gratis på biblioteket.

Tatt bill gates formue i betrakning er det ikke akkurat slik at han går med underskudd.

seriøst.. skjerp deg.

Har du kopiert XP, så har du pirat versjon. Og da skal du ****** meg ikke klage

Hadde du betalt for det, så ja, da skulle jeg ha vært enig med deg.

NEI, windows er ikke så vanvittig dyrt som alle skal ha det til

Når dere klarer å se på de dyreste prisene så er det pinade meg ikke noe rart.

Jeg blir helt syko forbannet over folk som kommer og klager over at ting ikke fungerer når de har pirat versjon :realmad: . Selv om du har kopiert 1:1, så er det ikke sikkert at alt har gått slikt det skal.

Selv sitter jeg med XP Home, veldig fornøyd. Betalte 1200 gladelige kr for det. Har ikke problemer i det hele tatt.

Hadde du kjøpt XP, så hadde du fått support også, der kunne du ha fått hjelp til det du trenger, om maskinen flipper over etter win update, enkel telefon så fikser det meste seg. Du har vel ikke tenkt over at det kanskje er maskinen din det er feil med?

99% av tilfellene her på forumet der folk klager over Windows er brukerfeil. Hvor ofte er det ikke man ser folk syter og klager over at maskinen flipper over når de har hentet en driver i fra www.ærligeerling.com ?

Nei, skjerp dere... blir så forbannet når folk klager og har pirat versjon i tillegg.

Takk

Jo, fordi hvis jeg hadde betalt 2500.- for progget og opplevd alle disse problemene hadde jeg gjort mye mer enn å klage. Men takket være jeg fikk adgang til en testversjon (joda) vet jeg hva jeg har i vente hvis jeg spar opp to flak. Tar heller og kjøper meg noe koz til dataen hos microplex for penga. Er allerede skeptisk til win longhorn. Sikkert samme kjipe koding, men ny grafikk.

Lenke til kommentar

du betaler IKKE 2500 kr for win, gjør du det så skal du heller gå på elkjøp å handle deg pc

WinXP Pro får du til en billig penge visst du er litt lur å handler OEM versjonen eller student.

At du har problemer med en test versjon av windows har jeg ingen sympati for. Du vet vel hva test betyr? Det betyr at det er en versjon som ikke er ferdig og under utvikling, dvs. feil kan oppstå. Helt normalt, det er derfor det kalles test. Men jeg er brennsikker på at om du går i butikken å handler XP Pro, så ville du ikke ha opplevd de problemene. Hadde du det så hadde det bare vært å ringt MS og klaget eller gått å krevd pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Ja, nå opplevde jeg nye bugs igjen. Maskinen stod på inatt og når jeg nå gikk på den idag hadde den crashet. Bootet på nytt og det kom melding om at xp hadde hentet seg inn igjen etter en alvorlig feil. Så får jeg lappen om jeg vil rapportere denne feilen (ja, jeg som alle andre tester ut windows og rapporterer bugs).

Er det riktig å forlange at jeg skal betale for dette her, eller vente med å betale til de kan skrive et operativsystem det får ann å stole på. :scared::no::dribble::wow:

Lenke til kommentar
Ja, nå opplevde jeg nye bugs igjen. Maskinen stod på inatt og når jeg nå gikk på den idag hadde den crashet. Bootet på nytt og det kom melding om at xp hadde hentet seg inn igjen etter en alvorlig feil. Så får jeg lappen om jeg vil rapportere denne feilen (ja, jeg som alle andre tester ut windows og rapporterer bugs).

Er det riktig å forlange at jeg skal betale for dette her, eller vente med å betale til de kan skrive et operativsystem det får ann å stole på.  :scared:  :no:  :dribble:  :wow:

Jeg har ikke noe sånt problem og ikke 100 millioner andre heller .

Så kompabilitets problemer med hardware er det jeg gjetter på .

Driver verifisering av whql er også lurt .

Avinstallere all shareware/freeware trams untatt det aller nødvendigste.

Sett i xp cd'en og kjør start - run - sfc /scannow

Legg inn alle oppdateringer sp1 og pre sp2 .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...