nikk0 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) det jeg her lurer på er: om jeg snur polariteten på ei radialvifte, får jeg da den motsatte effekten? standard, med riktig polaritet: ønsket: noen som vet om dette vil fungere? regner nesten med det vil fungere, men vil den blir like effektiv? Endret 15. februar 2004 av nikk0 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det der er en radialvifte... Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 1: Det finnes (nesten) ingen vifter som går andre vei hvis du skifter polaritet, pga at det ikke er vanlige DC motorer. 2: Pga. viftebladenes utforming vil ikke viften blåse i det hele tatt hvis den går feil vei. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 hmm.. de viftene jeg har i kabinettet går nå glatt begge veier de... men, det skal legges til at de blåser svakere den andre veien da.. så det er altså ikke mulig å snu polariteten på ei radialvifte å få samme effekten ut? Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Nei, du får tilnærmet lik null luftstrøm om den går feil vei. 2 ting jeg lurer på: Hva slags vifter har du? Hvorfor skal du kjøpe radialvifte? de som duger koster ofte mer enn 400kr! Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jag är inte helt enig med de andra. Givet fläktbladens normala utformning borde den dra luft andra vägen när motorn byter håll. Huruvida det är en vanlig likströmsmotor eller inte vet jag inte. Har du fläkten så prova! /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå