Gå til innhold

Realisme... for mye å be om?

Anbefalte innlegg

Heisann. Hvor har jeg gjort narr av dine og andres spillpreferanser? Det har jeg ikke. Jeg har heller aldri sagt at jeg foretrekker spill som er blottet for realisme. Du tillegger meg stråmenn.

-snip

Forøvrig, poenget mitt med tissingen og bæsjingen, som mest var ment som en spøk, er at fallhøyden for at elementer i et spill skal bli urealistisk er høyere dess mer realistisk spillet prøver å fremstå. Det er jo litt pussig at spillet velger at du må følge enkelte naturlover for menneskets overlevelse (spise), men glatt hopper over andre like viktige naturlover (bæsje).

-snip

Jeg sa vel strengt tatt ikke at du foretrakk spill uten realisme, men at det var helt greit for meg om du gjorde det.

Uansett, du har naturligvis et poeng. Jo mer realisme et spill inneholder på et område, jo mer realisme forventer folk at det også inneholder på andre områder. At det ikke innfrir på alle områder kan skape problemer, men dette kommer an på spillet og hvordan utviklerne har designet det.

I forhold til QfG, var dette ikke noe problem. Det er kanskje litt pussig at karakteren din spiser mye uten å noensinne gå på do, men jeg tviler veldig sterkt på at noen oppfattet det som et problem eller at det på noen som helst måte ødela for innlevelsen. Naturligvis kan det være personer som lot seg irritere av dette, men jeg følte aldri noe behov for å sende karakteren min på do.

I forhold til Call of Duty er det helt klart en svakhet at du ikke kan hoppe over små gjerder. Det ødelegger for innlevelsen, og det er fullstendig urealistisk. Dette er forøvrig en svakhet vi finner i flere skytespill av den typen, og det er på høy tid ting endrer seg på dette området. Det bør kunne forventes at en topptrent soldat klarer å hoppe over et lite gjerde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har dratt lyd inn i diskusjonen enda.. *sjokkert*

Er det ingen som har reagert på at en pistol med lyddemper bare sier "futt"? Eller at 5 gorilla krigefjes kan stå i en trang gang og fyre av ak47salver uten påfølgende rulling på gulvet med store smerter fra ødelagte trommehinner?

Og til du/dere som snakket om betongens densitet: BETONG BRUKES PÅ SKYTEBANER. Jeg har selv vært blinkavleser og har stått bak en betongmur.. betyr det at jeg har vært i livsfare? Og når to meter vann kan stoppe ei kule, kan sikkert 20 cm betong gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...