Gå til innhold

Realisme... for mye å be om?


Anbefalte innlegg

"Jaja, jammen falt jeg ikke ned fra en liten skrent, og jammen knakk ikke begge beina mine tvert. Jeg får bare ligge her i to måneder (selvfølgelig realtime, for ekstra realisme), og vente til de gror sammen, så kan jeg kanskje være krøplet for resten av livet."

*glize* :shrug:

Noe av det beste med denne var selvfølgelig at hvis du ble skutt (og døde) så var du ute resten av runden og måtte pent sitte med henda i fanget og vente på at kampen ble avgjort. Dette virket ekstremt skjerpende på hvordan folk spilte - ikke noen tankeløs fremrykning uten planlegging (slik man ser i mange andre spill hvor man er tilbake i spillet etter noen sekunders spawntid og folk langt på vei gir blanke i om de stryker med eller ikke noe som igjen fører til at det blir et visst arcadepreg over mange i utgangspunktet lovende spill), men veloverveid og forsiktig spilling - altså litt mer 'realisme' i hvordan folk faktisk oppførte seg i spillet nettopp for å unngå å dø altfor tidlig.

Nettopp!

 

Jeg har ikke spilt Operation Flash Point, men hvis det er et spill hvor det faktisk står litt på spill, og folk bryr seg om de virtuelle livene sine, må jeg faktisk kjøpe spillet snarest.

 

 

Nei, jeg vil ikke ha realisme i UT. Jeg har heller aldri sagt at "realisme er best, ut med alt annet". Jeg ville bare ha en anbefaling, og noen opplysende innskudd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skikkelig artig å miste benet på CS og bare ligge stille et sted og blø i hjel  :ermm:

Helt valhalla kan det da heller ikke være. Det er jo ikke som om litt skevere sikte, eller litt halting hadde gjort spillet kjedeligere.

 

Til og med i Max Payne begynner du jo og halte/løpe senere når du har blitt skutt på nok. Dette øker for meg spillgleden, da jeg føler at kulene faktisk er farlige.

 

 

edit, leif.

edit2, litt motsigelser, men pytt sann.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal lage en liten urealistisk-liste for cs, skriver ned de viktigste tingene som jeg ergrer meg over :)

 

Våpene er speilvendte og finnes ikke i virkeligheten.

Våpene er speilvendte og holdes feil vei.

Du har ett magisk magasin som på uforklarlig vis blir fylt med kuler når du tar det utav våpenet - kulene kommer også ifra ett magisk sted.

Kulene er magiske og går kun i en noenlunde rett bane fremover hvis du står iro i det øyeblikket du skyter.

Hjelmen er magisk og noenlunde skuddsikker.

Glock pistolen er svakere enn MP5'en enda de bruker samme kaliber kuler.

Du kan skyte dine lagkamerater uten at disse blir skadet.

Kniven er magisk og setter seg aldri fast i noe.

Skjoldet er usårbart.

Betongvegger har samme densitet som varmt smør.

Sniper-våpene har magiske sikter som gjør at kulene ikke treffer der siktet er.

Siktene på våpenet blir aldri brukt, istedenfor har øynene innebygget zoom.

Kan hoppe ifra en uendelig høyde uten å ta skade av dette hvis du lander i ankeldypt vann.

For å slå av en bombe trenger du bare å se hardt/intenst på den i 10 sekunder (5 sekunder hvis du har en tang oppi baklommen din).

Snipervåpen blir brukt på korte avstander.

Lyddemperene er magiske, de demper kulene sin hastighet til under-lydsfart.

Osv..

tja er jo en del av de tingene du lister som er relativt realistisk.

Det at hjelmen tåler skudd er jo riktig, hvertfall 50/50 sjanse på ett lavhastighetsvåpen som mp5,glock etc. vet ikke om dette er implementert i cs?forskjell på høyhastighetsvåpen og våpen med lavere hastighet.

betongvegger tåler jo omtrent ikke noe og ak og andre 7.62 høyhastighetsvåpen går lett igjennom.

Synes det også er rimelig realistisk at kulene ikke går akkurat der du forventer når du beveger deg og skyter, har du prøvd å løpe/gå fort med f'eks mp5 eller glock? Mye trening må hvertfall til for å beherske det.

Men en ting jeg er helt enig i er det med sniper våpen og korte avstander samt hopping og skyting samtidig, dette er jo en helt utrolig kombinasjon.

Lenke til kommentar

fallout kara!

 

Fallout tactics med 20 personer er morsomt. og realistisk. Bortsett fra grafikken da. og at settingen er en post-apokalyptisk fremtidsversjon av amerika. (grafikken er forøvrig ikke DÅRLIG, bare ikke så voldsomt realistisk. Men det er da heller ikke *host* counterstrike.)

Lenke til kommentar
Så er det en annen ting.. hvor gøy hadde det vært å være totalt handlingslammet i størsteparten av spillet?

 

"Jaja, jammen falt jeg ikke ned fra en liten skrent, og jammen knakk ikke begge beina mine tvert. Jeg får bare ligge her i to måneder (selvfølgelig realtime, for ekstra realisme), og vente til de gror sammen, så kan jeg kanskje være krøplet for resten av livet."

 

"Au, satan. Der fikk jeg jammen en kule midt i låret! Au, faen, så vondt. Jøss, så mye blod, da.. oj, nå ble jeg vist litt svimmel."

 

Innse det, realisme er kjedelig. Rainbow 6/Ghost recon-spillene er vel det nærmeste du får, én kule og du er død (kanskje såret, men da er du heldig). Spillet handler dog mer om å trykke på quick-load enn det gjør å redde verden.

Klarer ikke og slutte og le av denne !!!

 

realisme .. doom .. du traff noe uanfockinsett nesten ikke mulig og bomme

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

hvis du går i detaljer fins det jo ikke Realisme i noen spill..

call of duty(bra skytespill)og bra al,men hadde ikke al vært mere ekte

hvis noen har bomma på deg og noen truffet på deg(al må jo kunne gjøre feil

de også for at spillene skal virke bra..

 

og hvem kan skyte med et halvt ben eller arm,sikkert ikke noen.

derfor et bra at de lager spillene slik...

 

hvis ikke vi vant i spillene,da ville vel ingen ha kjøpt dem !

Lenke til kommentar

Et spill som -kan- bli kjedelig hvis du kjører det i "simulation mode", men fortsatt er fantastisk kult er den nye versjonen av det gamle amiga/dos spillet ports of call! Det er et shipping simulator spill og er kjempe gøy (ihvertfall hvis du likte det gamle spillet!), intill du skal begynne å styre en supertanker mellom store isfjell og trnge havner... Er gøy, men du blir fort irritert fordi de store båtene svinger dårligere enn Rocknes sånn som skiupet ligger nå...

 

Men uansett, last den ned og prøv det, spesielt 3d simulatoren (husk, simulation mode)

 

Ports of call hjemmeside

Ports of call XXL (ny versjon)

Ports of call 3d simulator

 

Ports of call "classic"

Lenke til kommentar

Realisme i spill? Hvorfor i all verden skal spill være så realistiske? Hva er da vitsen med å spille?

 

Meningen med spill må jo være å kunne reise til en annen verden, der alt er lov.

 

Ultra-realistiske spill blir som å gå en tur på gata eller på kjøpesenteret, ingen spenning, bare det samme gamle kjedelige livet. Spill skal ikke være realistiske, realisme dreper jo bare moroa!

 

*puh* releasing my frustration at last :p

Lenke til kommentar
Et spill som -kan- bli kjedelig hvis du kjører det i "simulation mode", men fortsatt er fantastisk kult er den nye versjonen av det gamle amiga/dos spillet ports of call! Det er et shipping simulator spill og er kjempe gøy (ihvertfall hvis du likte det gamle spillet!), intill du skal begynne å styre en supertanker mellom store isfjell og trnge havner... Er gøy, men du blir fort irritert fordi de store båtene svinger dårligere enn Rocknes sånn som skiupet ligger nå...

 

Men uansett, last den ned og prøv det, spesielt 3d simulatoren (husk, simulation mode)

 

Ports of call hjemmeside

Ports of call XXL (ny versjon)

Ports of call 3d simulator

 

Ports of call "classic"

ser cool ut denne demo(liker slike sim) takk schmelck :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ingen spill som er realistiske. Det er bare lek.

 

Hvis du vil ha en mer realistisk opplevelse av å delta i en krig, så begynn med Paintball. Da får du føle på kroppen hvordan det er å snike seg rundt i skauen med folk som er ute etter å skyte deg. Du svettet og hjertet banker, og du er redd. Allikevel så er dette langt fra realistisk, for du vet at det er bare lek, og at livet ikke står på spill, men det er nærmere enn du kan komme ved å leke med et dataspill.

 

Et dataspill vil aldri kunne gjenspeile følelsen av å være i livsfare. Dette gjelder alt fra bilspill til FPS-spill. Å kalle det for krigssimulatorer eller realistiske gjenspeilinger av virkeligheten blir bare tull. Det er kun lek.

 

Forøvrig er det ikke noe stort poeng i å gjenspeile virkeligheten. Alle som har hatt på seg splintvest, GRU, AG3 og hjelm, vet at man ikke kan løpe rundt som man gjør med det tempoet man har i Counter-strike. Det er også umulig å snu seg 180 grader og sikte seg inn på en fiende på 0.1 sekund mens man går fra å løpe forlengs til baklengs. At spillet ikke likner virkeligheten på grunn av at våpenet er speilvendt er temmelig uvesentlig i denne sammenhengen, når kontrollen i spillet ikke gjenspeiler virkeligheten i det hele tatt. Og hadde kontrollen gjenspeilet virkeligheten, så hadde folk blitt hysteriske fordi de forlanger lynraske bevegelser når de styrer med musen.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Det er ingen spill som er realistiske. Det er bare lek.

 

Hvis du vil ha en mer realistisk opplevelse av å delta i en krig, så begynn med Paintball. Da får du føle på kroppen hvordan det er å snike seg rundt i skauen med folk som er ute etter å skyte deg. Du svettet og hjertet banker, og du er redd. Allikevel så er dette langt fra realistisk, for du vet at det er bare lek, og at livet ikke står på spill, men det er nærmere enn du kan komme ved å leke med et dataspill.

 

Et dataspill vil aldri kunne gjenspeile følelsen av å være i livsfare. Dette gjelder alt fra bilspill til FPS-spill. Å kalle det for krigssimulatorer eller realistiske gjenspeilinger av virkeligheten blir bare tull. Det er kun lek.

 

Forøvrig er det ikke noe stort poeng i å gjenspeile virkeligheten. Alle som har hatt på seg splintvest, GRU, AG3 og hjelm, vet at man ikke kan løpe rundt som man gjør med det tempoet man har i Counter-strike. Det er også umulig å snu seg 180 grader og sikte seg inn på en fiende på 0.1 sekund mens man går fra å løpe forlengs til baklengs. At spillet ikke likner virkeligheten på grunn av at våpenet er speilvendt er temmelig uvesentlig i denne sammenhengen, når kontrollen i spillet ikke gjenspeiler virkeligheten i det hele tatt. Og hadde kontrollen gjenspeilet virkeligheten, så hadde folk blitt hysteriske fordi de forlanger lynraske bevegelser når de styrer med musen.

øh det er jo berre å lage en sånn 4kg lys gønner som du får til PS2 da :p

 

og ha en 360 skjerm :p

 

og noen vekter på kroppen for å få GRU feelingen (eller en faktisk GRU/flak jacket..) ;)

 

:p

Lenke til kommentar

Dere kan ikke mobbe CS for å værra urealistisk, det er jo 7-8 år gammalt!!

 

Mobb de nye spella istedenfor.

Um.. hvor morro hadde det vært hvis en kar kom og kappa av deg beinet i morrowind? Skal du bare ligge der og blø eller bli drept? Isåfal så hadde det blitt MASSE loading av quicksaver.

 

Og vær klar over at ekte krig er for det meste bare masse camping, ingen tørr å storme som på spell.... rart.

 

Det eneste realisme kan settes inn i og fortsatt værra morro er bilspell, men ingen har lagd et sjekkelig realistisk bilspell enna. Hvorfor? Fordi hvis det er for realistisk så gidder ikke de anti-hardcore gamerne å kjøpa det. De fleste folka vil sett deg ned og spell og ha det gøy. Blir for mye å setta seg inn i hvis det er for ordntlig.. mener de fleste ihvertfall.

 

PC spell blir ikke realistisk før det kommer et rimelig billig VR opplegg, og det er nok leeeeenge tell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...