Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LarsP.. du som har testet både sennheiser og koss.. hvilke er mest komortable.. Det teller også en del!

Sånn ca samtlige hodetelefonene jeg har testet klemmer relativt godt på ørene. Om du bruker de kun hjemme så kan man jo legge på litt skumgummi på kantene. Kjenner en som gjorde det med sine Sonyhodetelefoner, dette med stort hell.

 

Men, tilbake til spørsmålet ditt. Jeg synes at Koss sine var mest behagelige, men dette var minimalt. Ikke noe som kan være utslagsgivende i denne sammenhengen. Koss Portapro er i mine øyne ikke særlig vakre, liker de klassiske hodetelefonene jeg. Men, en viss nyskapning er jo ikke å forakte. Sennheiser leverer meget gode produkter som også er fete å se på! :)

 

Hvorfor ikke kjøpe et par litt større hodetelefoner? har du svidd av månedslønna på de så bør de vises frem for folket på bussen, i køen på polet osv! :thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg bruker de bare på lan's, så det blir lite show-off på gata, da jeg heller kjører bil og brifer med basskasse..

 

Uansett.. TG kommer med stormfaft (ikk fort nok da men ;) ) og da vil jeg ha nytt headset som er behagelig. 5 dager med crappy Trust skvip er jeg lite hypp på..

Mener fremdeles at du bør satse på noe som dette om du bruker de for det meste innendørs! Lukkede hodetelefoner som en betydelig mere "grom" lyd! :yes:

 

edit: Leifs

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Jeg bruker de bare på lan's, så det blir lite show-off på gata, da jeg heller kjører bil og brifer med basskasse..

 

Uansett.. TG kommer med stormfaft (ikk fort nok da men ;) ) og da vil jeg ha nytt headset som er behagelig. 5 dager med crappy Trust skvip er jeg lite hypp på..

Mener fremdeles at du bør satse på noe som dette om du bruker de for det meste innendørs! Lukkede hodetelefoner som en betydelig mere "grom" lyd! :yes:

 

edit: Leifs

Jeg har aldri vurdert "åpne" headset.. Skal jeg kjøpe meg, blir det noe digert ræl.. Slik jeg ser det nå står det mellom 3aa, 4aat og hd 497.

 

Så da får vi se om lommeboka strekker til etter årsavgifta..

 

EDIT: Ikke så sannsynlig at det blir 4aat da men...

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
hva med "Koss The Plug" da? må da være mye bedre med øretelefoner enn med hode telefoner når du sitter på bussen. Mye mer diskré. Men om de er gode, vet jeg ikke. Noen som vet?

De er rett og slett noen enorme plugger :wow:

Du må ha elefant ører for at de skal passe. Det er veldig bra lyd i dem, men da må de være sinnsykt langt inne i øra, noe som nesten er umulig siden dem er altfor store. Og hvis man klarer å få dem inn er dem ikke noe behagelig å ha på seg :thumbdown:

 

Konklusjon:

Har du normale ører, styr unna :p

 

 

 

ps. dette er min personlige erfaring

Lenke til kommentar

Grado SR-80 og sennheiser 5xx er altfor tung drevne for ipod eller andre portable løsnnger av erfaring. Lyden blir altfor "spinkel" på en ipod, minidisc osv.

 

Kjør Porta pro til ipod'en, skal ikke uttale meg om de andre koss headset'ene men de såvidt jeg vet også mer tungdrevne.

Lenke til kommentar
QUOTE (je_breivik87 @ 15/02/2004 : 21:31)

hva med "Koss The Plug" da? må da være mye bedre med øretelefoner enn med hode telefoner når du sitter på bussen. Mye mer diskré. Men om de er gode, vet jeg ikke. Noen som vet? 

 

 

De er rett og slett noen enorme plugger 

Du må ha elefant ører for at de skal passe. Det er veldig bra lyd i dem, men da må de være sinnsykt langt inne i øra, noe som nesten er umulig siden dem er altfor store. Og hvis man klarer å få dem inn er dem ikke noe behagelig å ha på seg

 

Konklusjon:

Har du normale ører, styr unna 

 

 

 

ps. dette er min personlige erfaring

 

Mine "Koss The Plug" er det dårlig lyd i, en slags sus. Men de er gode til støy reduksjon fra utsiden. Kan ha mp3 spilleren min på det laveste og allikevel er det høyt nok. Skal de brukes på buss ol. er de geniale, men ikke den store hifi opplevelsen. Det følger med 4 par plugger i ulik størrelse som klemmes sammen og settes i ørene. Etter gummi pluggen er satt inn settes lyd pluggen inn. Det går også an å kjøpe sov i ro på apoteket, lage hull helt igjennom så har du helt nye plugger. Har ikke hatt problemer med passformen på pluggene.

Endret av DFLW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...