meastp Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei! Jeg har lagt inn 2.6.2-kjernen, men får ikke nettverkskortet til å fungere. Da jeg kjørte 2.4-kjernen, var det dmfe som stod under lsmod. Når jeg kjører lsmod nå, er det bare tastatur, og noe usb-greier som kommer opp. Kortet er altså et CNet Pro 200. Hvordan skal jeg få det til å fungere under 2.6.2? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvilken distro bruker du? Hva har du forsøkt? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg kjører Debian... Jeg har bare gjort det siste, altså ikke for, men jeg har søkt... Jeg er ganske 'rookie', så jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Leste her at tulip er modulen som skal fungere. Hva skjer hvis du prøver modprobe tulip evt. kompilerer den som en modul i kjernen først? Leste her at modulen dmfe fungerer bedre for noen. Hva sier "modprobe dmfe"? EDIT: Endret insmod til modprobe. Endret 15. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Takk, jeg prøvde insmod tulip og dmfe, men begge ga meg can't read tulip: No such file or directory can't read dmfe: No such file or directory Jeg vet at den verken er modul, eller kompilert inn i kjernen, så det er nok derfor. Skal prøve på nytt i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå