magnus85 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har noen erfart dette med whitebox, jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken laptop jeg skal velge, har kikket på cl5 og cl50, men er det noe stor forskjell? Noen kamerater av meg har cl5 og de er ikke fornøyd, har de vært uheldig? Skjermen er slasket og blir mer og mer slitt når de tar opp og lukker igjen skjermen. Er dette typisk whitebox? Bør jeg heller gå ned på kravene mine og kjøpe meg acer eller dell? Hva synes dere? Dette med å velge laptop er alt men ikke enkelt. Håper på seriøse innvendinger. Magnus Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Altså, whitebox cl5 og cl50 er jo laget av to helt forskjelige leverandører etter hva jeg hvet. Min cl50 har aluminiums lokk på skjermen? så hvor det er dårlig plasst i den hvet jeg ikke hvor du har fått det fra. Husk Whitebox selger flere pcer, de leveres av forskjelige fabrikker alle sammen. cl50 er vell en av de bedre når det kjelder kabinett og samenskruing. Noe cl1557 ikke er, den klager folk på slærk, svai i tastatur, og dårlig plast look. Men cl50 er fra Compal frabrikken, cl1557 fra aopen, altså to helt forskjelige frabrikker. Nok om plasten, men husk ikke ta alle pcen over en kam hos whitebox. Grunnen til at jeg reagerer lit sterkt her er at min cl50 ikke slærker eller føles som noen plast boks. Den overgår min gammle Dell500m med timils støvler i kabinett og kvalitet. Men du sier du sitter og lurer på hvem du vil ha cl5 eller cl50, dette er jo to veldig forskjelige pcer da. Skal du ha en desktop erstater, hvor cpu kraft går forand bærbarehet og batteritid, er cl5 valget. Skal du derimot ha en pc og bruke i skole samenheng, der stilhet og batteri teller er cl50 valget. den har noe svakere skjermkort, men ellers nesten fult på høyden i ytelse, spesielt hvis man velger 1gb ram og 7200rpm disk. Endret 15. februar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 jeg har sittet med latitude modellene til dell og var absolutt ikke fornøyd. Nå venter jeg på acer sin ferrari pc. Håper den er litt bedre i hvert fall Lenke til kommentar
hce Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Skal du ha ordentlig byggekvalitet så er IBM ThinkPad det eneste valget... De koster MYE mer enn konkurrentene, men da får du en laptop som virker i over 3 år... Lenke til kommentar
volund Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen andre enn meg som har problemer med at metallet inne i cl50 skitner til skjermen? Har til nå kunne fjerne det med en litt fuktig klut, men er litt redd for at jeg til slutt skal ende med riper. Noen som har noen stalltips? Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Noen andre enn meg som har problemer med at metallet inne i cl50 skitner til skjermen? Har til nå kunne fjerne det med en litt fuktig klut, men er litt redd for at jeg til slutt skal ende med riper. Noen som har noen stalltips? Mener du den børsta stål rammen rundt peke brettet? Kan ikke se at den er i nærheten av min skjerm? Har du noen kulopp eller noe på den? eller har noen av disse 2 gummiføtene øvers på skjermen falt av? Endret 16. februar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
klo Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg og stemmer for IBM sine modeller, jeg liker dem vertfall kjempegodt Lenke til kommentar
Får-i-Kål Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen andre enn meg som har problemer med at metallet inne i cl50 skitner til skjermen? Har til nå kunne fjerne det med en litt fuktig klut, men er litt redd for at jeg til slutt skal ende med riper. Noen som har noen stalltips? Legg 2-3 fuktige svettekluter innimellom. Det funker fett som fy! Lenke til kommentar
Får-i-Kål Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen andre enn meg som har problemer med at metallet inne i cl50 skitner til skjermen? Har til nå kunne fjerne det med en litt fuktig klut, men er litt redd for at jeg til slutt skal ende med riper. Noen som har noen stalltips? Har du prøvd å justere på totaktsboksen? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen andre enn meg som har problemer med at metallet inne i cl50 skitner til skjermen? Har til nå kunne fjerne det med en litt fuktig klut, men er litt redd for at jeg til slutt skal ende med riper. Noen som har noen stalltips? Har du prøvd å justere på totaktsboksen? totaktsboksen? Lenke til kommentar
Får-i-Kål Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Noen andre enn meg som har problemer med at metallet inne i cl50 skitner til skjermen? Har til nå kunne fjerne det med en litt fuktig klut, men er litt redd for at jeg til slutt skal ende med riper. Noen som har noen stalltips? Har du prøvd å justere på totaktsboksen? totaktsboksen? Skulle til å si at "hvis du ikke vet det, får det være det samme", men jeg skal ikke være ufin. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare for deg hvor den er. Er det noen andre der ute som kan hjelpe? Jeg skal prøve å lete opp en god forklaring på det. Men med en aldri så liten justering på totaktsboksen, ble det straks litt bedre hos meg. Ikke en revolusjon, men hva kan en forvente? Er nok neppe en rakettforsker som har oppfunnet denne boksen - kun en enkel sjel som ville gjøre livet litt lettere for alle og enhver. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Nå har jeg sittet i ca 5 minutter og sakt totaktsboksen høyt for meg selv, hjelper ikke. totakt er en moped, men hva er denne boksen som skal være på cl50? hmm Fasong? farge? Bilde? Joke? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hehehe flirte litt for meg selv når jeg hørte det ordet, finnes det noe slikt innen data? Lenke til kommentar
Får-i-Kål Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Nå har jeg sittet i ca 5 minutter og sakt totaktsboksen høyt for meg selv, hjelper ikke. totakt er en moped, men hva er denne boksen som skal være på cl50? hmm Fasong? farge? Bilde? Joke? Vet ikke hvorfor du blander moped inn i dette, men tilbake til saken: Jeg håpte at det var noen "der ute" som kunne hjelpe meg med et bilde eller noe slikt. Har ikke funnet noe selv ennå. Farge varierer fra PC til PC. Min er svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå