Scient Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg regner med det er ulovlig med banning her så jeg skal prøve å holde meg så saklig som mulig. Jeg får stadig vekk en feil (bluescreen) hvor det står Physical Memory dump og at det har noe med Kernl og gjøre. Dette gjør at jeg må reboote pc'n. I starten fikk jeg bare denne meldingen når jeg spilte Diablo 2, men nå får jeg den når jeg ser på film i windows også. Jeg har p4c800-E deluxe asus hovedkort som jeg tror kan være noe av problemet siden denne meldingen aldri oppstod før jeg byttet hovedkortet. Jeg prøver stadig å flashe og oppdatere BIOS'en på hovedkortet, og det står at alt er bare fryd å gammen og at jeg må restarte for at det skal fungere. Men når jeg kommer i DOS da, står det fremdeles at BIOS ikke er installert. Kan det ha noe med dette å gjøre? I så fall, hva skal jeg gjøre? Jeg har formatert en gang og dette hjalp ikke noe større (er ikke Kernl en windows fil?) Håper noen kan hjelpe en frustrert fyr (Iløpet av denne teksten har Pc'n min restartet 2 ganger å nå er jeg F#"% meg lei! ) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tror du må tømme CMOSen før du flasher. Lenge siden jeg gjorde dette sist, så det er mulig det er feil. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tror det er noen adressekonflikter på maskinen din. Sjekk dette i device manager Ordne disse FØR du installerer BIOS. mvh. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Takk du!! enda en som har det samme problemet som meg!!!! har Asus P4s8x hovedkort med nyeste BIOS - før hoppet også min ut når jeg spilte spill, men nå gjør den det hele tiden, selv når pcen har stått rolig i flere timer.. Tror det er windows som gjør det, skal reinstallere så snart jeg har tid (og sikkert 100 blue-screens senere)!!! Lenke til kommentar
TMH Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 kan være minne som er problemet - så at du også hadde Asus hovekort?! Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Får du ikke løst evt. IRQ-konflikter med andre midler, flytter du problem-kortet til nederste slot og reinstallerer. Lenke til kommentar
Scient Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 AMD_Bruker : jeg sjekket device manag1er og det er noe galt med "win2000 promise fastrak 378 controller (SCSI and RAID controllers) Kan det ha noe med dette å gjøre? Jeg har for øyeblikket ikke SCSI og RAID enheter inne. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Det er nok her problemet ligger ja. Hvis dette er innebygd i HK'et, så er det bare å disable i BIOS, så tenker jeg problemet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå