boza Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvilken av distroen er mest stabil? Debian? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) hadde 41 dager uptime på en 600 MHZ 128 MB ram AMD boks som stod med NFS, LDAP, og etterhvert også MySQL og APACHE. Da skrudde vi den av for å oppgradere fra 2.2 kernel til 2.4 kernel for å få quotas og ext3 støtte. EDIT: dette var en debian boks Endret 15. februar 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
boza Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Har per dags dato 70 dager oppetid på en skolellinux server, med snart 30 brukere. trenger en webserver, og den må være stabil, helst Debian ... men Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Debian er kongestabilt, spesielt Woody. Arbeidsstasjonen min gjekk i 105 dagar med tildels heftig bruk (grafikk, DVD, spel, ...). Her ein dag gjekk straumen, så då var det slutt Eigentleg er vel det meste stabilt, så lenge du unngår cutting edge-distribusjonar som Debian unstable og Gentoo. Lenke til kommentar
boza Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Skal kjøre apache, M tilbehør... KDE, og diverse web... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 open bsd synes jeg er ganske stabilt, er jo gratis også Lenke til kommentar
boza Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Så da burde jeg gå for Debian ....alllrightey then Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Oppetiden på arbeidsstasjonen på kontoret: 19:11:27 up 102 days Reboota en gang i høst for en kernel upgrade. Det er en debianboks. Hadde rimelig heftig oppetid før det Men det hele kommer vel mest ann på hvordan du konfigurerer boksen ikke distroen i seg selv. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Men det hele kommer vel mest ann på hvordan du konfigurerer boksen ikke distroen i seg selv. Jupp, holder du deg unna "masked packages" og breakmygentoo er gentoo stabilt nok det også Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 openbsd kommer med apache ferdig med chroot som default Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Skal kjøre apache, M tilbehør... KDE, og diverse web... Hmm why KDE på server? Vil jo sluke 3/4 av ressursene. Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Servere skal imho ikke ha Xfree i det hele tatt. Clarkconnect funker fint som server. Lenke til kommentar
boza Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Skal ha KDE bare ved enkle ting, ellers vil den stå å surre i terminal... Lenke til kommentar
nxm Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Alle skryter så høylytt av Debian, så da føler jeg nesten at jeg må slenge inn en liten post om Slackware. Jeg hadde en PentiumMMX PC med 32 mb ram som kjørte MySQL og Apache uten problemer over en lengere tidsperiode (husker ikke lenger, men var langt over 80 dager). Nå har jeg en ny server med Slackware, og den kjører klokkefint og eneste ustabiliteten jeg har hatt med den er når noen finner ut at de skal jekke patchekabel til svitsj. Eller når strømmen går. Så jeg anbefaler Slackware. Men, dette er jo litt opp til deg da... Vil du ha noe mer grafisk er kanskje verken Slackware eller Debian noe å satse på. Det å kjøre grafisk krever jo en del mer ressurser enn å kjøre console. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 men en server skal da ikke krasje av at den mister LAN? Da skal den da bare vente til LAN kommer opp igjen? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Ustabilitet != kræsj Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Serveren min, en P133 med 32mb ram, hadde 97 dager oppetid, så trykket lillesøster på en knapp... :/ Den kjører mail, web, ssh, mysql, ftp, ++, og går dønn stabilt. Debian. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Kva med freeBSD Sabilt. raskt, enkelt å sette opp, ports.... Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Kernel 2.4.20 på slack/rh distro er mer enn godt nok. kjører ikke full install med gui og stæsj på en server anyway, så distro er nærtil en shit. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 og så var distrowaren igang igjen..... Siden du tydeligvis er kjent med Debian fra før via SkoleLinux er nok Debian Woody det naturlige valget å kjøre opp på en webserver, selv om SkoleLinux har dette innebygget..... (hvorfor ikke bare kjøre opp port forwarding?) Hvilken "distro" du burde kjøre spiller egentlig ingen rolle, så lenge programvaren er godt testet, og det syns i hvertfall jeg woody gjør best. Hvorfor skal du ha X installert på serveren? noe du ikke får gjort via console/ssh/webmin ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå