yositosi Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei. Jeg har en av de nyeste 80GB Seagate (7200.7) hardiscene. Har koblet den til et meget gammelt hovedkort som maks går ann å konfigurere til : Pio Mode 4 - Multiword 2 (ATA-2) cirka 16MB\S. Problemet jeg har er at når jeg enabler DMA på denne discen og så kjører Norton hardisc Physical Benchmark så skårer hardiscen ca. 2.5 MB\S throughput og når jeg Skrur av DMA så skårer den ca. 9.5 MB\S throughput. I Logical Benchmark så skårer den cirka det samme med DMA på og av. Ca 45MB\S eller mer. Forskjellen på Physical og Logical Benchmark, er at Physical Benchmarken ikke bruker noen form får caching. Har også skjørt tester i Sisoft Sandra og der skårer den cirka 15% høyere med DMA på. (Med og uten windows caching?). Så det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg vorfår den skårer så dårlig i Norton Utilities Hardisc Physical Benchmarken med DMA på. Burde den ikke skåre bedre med DMA på en uten DMA. Eller fungerer ikke dette noe særlig bra med Pio Mode 4.?. Eller er dette muligens en feil med Norton sin program vare.?. Litt kjipt å bruke en hardisc med DMA på og bare yte cirka 25% av hva den kan sende igjennom systemet ("actual throughput of the drive itself"), til f.eks CD-Brennere. Takk får al hjelp på forhånd.!. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå