Gå til innhold

Godt program for å hente bilder fra kamera->Pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er selv ganske grønn på dette med digital kamera, selvom jeg kjøpte et Canon PowerShot a50 de dager da dette var nytt..

Men likevel, jeg bruker fortsatt det programmet som fulgte med, Ulead PhotoImpact for å laste bilder fra kameraet inn på Pc'en. Det er bare det at jeg syns dette programmet er så tungt å bruke! Det er gammelt, tregt, lite intuitivt, og det har ingen funksjoner for å automatisk lage filnavn på hvert bilde (noe som er greit å ha dersom en laster 100 bilder inn om gangen.)

Derfor, kan dere anbefale et nyere program som kan gjøre denne prosessen enklere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar!

Joda, jeg har pc med usb 2.0 og hele den pakken, men usb overføring fra powershot a50 kameraet går vel ikke? jeg bruker den kabelen som fulgte med, og den plugger jeg inn i en com-port, og jeg kan love deg at det ikke går fort..

Jeg har photoshop album liggende her, visste ikke at jeg kunne bruke det :blush:

Lenke til kommentar
Anbefaler på det varmeste Adobe Photoshop Album til den jobben. Bruk også gjerne en USB 2.0 kortleser i stedet for kabelen mellom kameraet og PC'en for betydelig raskere overføring. (Forutsetter PC med USB 2.0)

Vil ikke gevinsten av USB 2.0 kontra USB 1.1 "forsvinne" dersom minnekortets ut-hastighet er lav? Selv om USB 2.0 er mange ganger raskere enn USB 1.1 vil farten heller begrenses av minnekortet enn av USB-portens hastighet..

Men noe vil det nok være å hente, så lenge minnekortet er raskere enn USB 1.1.

Lenke til kommentar
Minnekortet i kameraet er et Compact flash kort. Bortsett fra det, så har jeg både usb 1.1 og usb 2.0 på pcen. Det eneste jeg trenger da er vel en kabel? Dette kan ikke koste mye?

Helt riktig, du _trenger_ egentlig ikke mer enn kabelen. Men kortleser kan være greit å ha.

Hvis du har WindowsXP skal det heller ikke være nødvendig med software for å overføre bildene. Selv bruker jeg Windows' innebygde funksjon for dette..

Lenke til kommentar

1. Du kan ikke "oppgradere" et kamera ved å kjøpe en USB 2.0 kabel. Hastigheten bestemmes av USB kontrolleren som ligger i kamera.

2. Overføringen av bilder går sakte pga USB 1.0 standarden, og ikke minnekorte. Minnekorte kan overføre MYE fortere.

3. Skal du har raskere overføring av bilder må du gjøre som de har sagt over her. Kjøp en USB 2.0 minnekort leser. Da får du en kortleser som støtter opp til 7 forskjellige minnekort. Det gjør at du kan lese dine venners kort osv. Å tømme 512 MB minnekort med bilder tar på USB 2.0 3 - 4 min...med USB 1.0 snakker vi 15 - 20 min.

4. Dette gjør ikke noe med filnavnet. Så da anbefaler jeg deg å bare save i forskjellige mapper. Og være flink med å slette korte når du har lastet ned bildene..så du ikke får masse duplikater.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...