Gå til innhold

Prescott 2,8E på 4 ghz ved luftkjøling

Boralis

Anbefalte innlegg

Har solgt den ja , og ja min A64 3400 er raskere enn min P4 3,2 uten tvil , men problemet er stabliteten og der er det som sagt dette at den plutselig "klipper" minnet og restarter samtidig som da alt i bios som har med cpu og minne er nullstilt .

Det jeg kan si er at jeg likte P4 bedre i program som feks billedbehandling/videoredigering , syntes det fløt litt bedre der med mange ting oppe på skjermen samtidig.

Hvor hardt kjører du minnet ditt/er den prime stabil? Pøv å sett ned timingene på minnet en liten smule, hvis du ikke har gjort det fra før. Det kan løse problemet ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har solgt den ja , og ja min A64 3400 er raskere enn min P4 3,2 uten tvil , men problemet er stabliteten og der er det som sagt dette at den plutselig "klipper" minnet og restarter samtidig som da alt i bios som har med cpu og minne er nullstilt .

Har du prøvd å øke RAS-to-CAS delay (tRCD) i BIOS?

Lenke til kommentar

Nå var det ikke stabiliteten til Snekker`n sin maskin som skulle diskuteres her, men Prescott på 4 Ghz :roll:

Synes det burde vert med benchmarks, er jo greit å få Prescott på 4 Ghz og starte opp CPUID, men det hjelper ikke mye så lenge den ikke er stabil synes nå jeg.

Er spent på hva som kan skje med D-0 stepping og vannkjøling jeg! Eventuelt noe uforskammet dyr kjøling som flytende nitrogen/ProMedia[Prometia? :dontgetit:] eller Vappo. Og så lenge det blir lagt med benchmarks er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...