Gå til innhold

Prescott 2,8E på 4 ghz ved luftkjøling

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har solgt den ja , og ja min A64 3400 er raskere enn min P4 3,2 uten tvil , men problemet er stabliteten og der er det som sagt dette at den plutselig "klipper" minnet og restarter samtidig som da alt i bios som har med cpu og minne er nullstilt .

Det jeg kan si er at jeg likte P4 bedre i program som feks billedbehandling/videoredigering , syntes det fløt litt bedre der med mange ting oppe på skjermen samtidig.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Men Snekker`n har du solgt din P4C 3.2 som du hadde på 4.0 Ghz?

Var ikke den rask nok da...eller er din "ikke helt stabile" A64 raskere?

:lol:

Skjønte ikke hva som var så morro, har hele tiden sagt at denne er rask , når du bare er så heldig å får den stabil, stablitetsproblemer var et ukjent fenomen på alle de P4 jeg hadde og gudene skal vite at jeg har hatt noen.

Men men det skal jo ikke rare greiene til for å glede et barnehjerte :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Har solgt den ja , og ja min A64 3400 er raskere enn min P4 3,2 uten tvil , men problemet er stabliteten og der er det som sagt dette at den plutselig "klipper" minnet og restarter samtidig som da alt i bios som har med cpu og minne er nullstilt .

Det jeg kan si er at jeg likte P4 bedre i program som feks billedbehandling/videoredigering , syntes det fløt litt bedre der med mange ting oppe på skjermen samtidig.

Var AMD 64 3400 ustabil også i ikke-overklokket stand?

Var det snakk om ustabilitet også i billedbehandling/videoredigering?

Hvilket hovedkort brukte du forresten?

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Var AMD 64 3400 ustabil også i ikke-overklokket stand?

Var det snakk om ustabilitet også i billedbehandling/videoredigering?

Hvilket hovedkort brukte du forresten?

Nei, la meg en gang for alle si at dette IKKE gjelder ved std hastighet , jeg snakker om klokking. Dette har jeg poengtert i flere andre poster.

Det som er problemet for mange spes med via baserte hk er å få dem stabile selv uklokket men dette kommer av andre ting som hk og minne.

Selv kjører jeg med Gigabyte K8NNXP og det har vert fjellstabilt fra dag en og takler det meste av minne.

Maskinen er heller ikke ustabil ved std hastighet og bruk av billedbehandlingsprogrammer , men her syntes jeg P4 var hakket bedre ved mange oppgaver i bruk sammtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...