Gjest medlem-35580 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei Jeg innstalerte nettopp Linux Mandrake 9.2 for første gang.. Når innstalasjonen var ferdig, fikk jeg opp et blått vindu, jeg valgte "Linux".. Så startet Linux, det kom opp et nytt vindu, med noe "Ok" eller "Mislykket" greier.. Jeg så at det var en ting som ble "Mislykket", men det går så utrolig for at jeg ikke får med meg hva det er.. Det er noe med "monterer lokale filsystemer", mer får jeg ikke med meg.. Jeg kom videre, hvor det står følgende: "Mandrake Linux realese 9.2 (FiveStar) for i586 Kernel 2.4.22-10mdk on an i686 / tty1 localhost login:" Jeg velger brukernavnet som jeg valgte under innstalasjonen. Velger også passordet.. Dette kommer opp: "Last Login: Sun Feb 15 16:55:17 on vc/1 [emo@localhost emo]$" Noen som vet hva jeg skal gjør? På Forhånd Takk Mvh Vegard Østrem Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan prøve å skrive kdm (etterfulgt av enter selvsagt) Lenke til kommentar
Gjest medlem-35580 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 hmm, er innlogga som root nå, skrev kdm, skjedde ikke mye.. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan lete etter feilmeldingen hvis du skriver "dmesg". Evt. kan du poste resultatet her. Lenke til kommentar
Gjest medlem-35580 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 ta en titt på dette : [emo@localhost emo]$ startx xauth: crating new authority file /home/emo/.xauthority xauth: crating new authority file /home/emo/.xauthority Using authority file /home/emo/.xauthority writing authority file /home/emo/.xauthority Using authority file /home/emo/.xauthority writing authority file /home/emo/.xauthority XFree86 Version 4.3.0 Release Date: 9 May 2003 X Protocol version 11, Revision 0, Release 6.6 Build Operating System: Linux 2.4.18-23mdksmp i686 [ELF] Build Date: 10 september 2003 Before reporting problems, check http://www.xfree86.org/ To make you have the latest version. Module loader present markers: (--) probed, (''9 from config file, (==) default setting, (++) from command line, (!!) notice, (11) informational, (WW) warining, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown. (==) Log file: "/war/log7xfree86.0.log", time: sun Feb 15 17:29:04 2004 (==) Using config file: "/etc/x11/xf86config-4" Using vt 7 (WW) Radeon: No matching device section for instance (BusID PCI:1:0:1) found (EE) No devices detected. Fatal server error: no screens found When reporting a problem related to a server crash, please send the full server output, not just the last messages. This can be found in the log file "/war/log/xfree86.0.log". Please report problems to [email protected] XIO: fatal IO error 104 ( connection reset by peer ) on x server ":0.0" after 0 requests ( 0 knows processed ) with 0 events remaining. [emo@localhost emo]$ Noen som kan dette som vet noe mer nå? mvh Vegard Østrem Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg tror ikke xfree er konfigurert riktig med skjermortet ditt. Prøv å konfigurere på nytt med /usr/X11R6/bin/xf86config Lenke til kommentar
Gjest medlem-35580 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hmm, jeg hadde selv en anelse at det var noe med skjermkortet.. jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle konfigurere skjemkortet, kan du ta det litt "bedre"? Er litt grønn med linux osv.. Mvh Vegard Østrem Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan fikse det ved å redigere en tekstfil, men det er enklere å installere på nytt. Pass på at du har med rette instillinger for skjermkortet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-35580 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 hmm, så dere mener jeg skal bare sette inn cd 1 og restarte og innstalere hele linux på nytt? da gjør jeg det, jeg holder dere oppdatert underveis Lenke til kommentar
Gjest medlem-35580 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Nå har jeg kommet meg så langt at jeg skal velge monetringspunktene.. siden jeg ikke har så mye greie på linux, ber jeg om hjelp.. hda5 (5.8 GB, journalised fs: ext3) <- hva skal jeg velge der? hda7 (65 GB, journalised fs: ext3) <- Hva skal jeg velge der? Jeg beklager at jeg ikke kan så mye med Linux Takker for alle svar Lenke til kommentar
abze Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er like grønn som deg men synes noen burde ta seg tid til dette Husker når jeg la innlinux første gangen, hadde ikke tatt meg tid til å lese litt først. Mye som kunne vært ungått... Går bedre nå Glede meg til å se denne posten med alle de trynene Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Dette er linux partisjoner, så dersom du ikke har lagt inn noen egne filer/dokumenter der, kan du trygt slette disse, og lage nye. Såfremt du vet at dette er ting du ikke har lagt inn noe som helst på. Nyttige linker: http://mandrakeuser.cjb.net/ www.mandrakeusers.org Anbefaler deg å ta en titt rundt på partitioning. Endret 15. februar 2004 av TimeTwister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå