Gå til innhold

klarer ikke besteme meg om mp3 spiller!

Anbefalte innlegg

Eg har ein 20GB iPod og Koss Porta Pro. Er veldig godt førnøyd med den kombinasjonen. Har igrunn ikkje noko å utsette på lyden... Bruker den stort sett med hodetelefoner og da speler lydkvaliteten ikkje så stor rolle...

Uansett, det er ein mp3 spelar og mp3 er jo komprimert. kan ikkje akkurat samanlignes med ein vanleg orginal cd.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående leveringstid:

Jeg bestilte min IPOD hos apple den 29.januar - den 5. februar fikk jeg beskjed om at den var pakket og sendt. Jeg har sjekket status for pakken omtrent hver dag siden...ingenting har skjedd. 13.februar ringte jeg til TNT for å sjekke om de visste noe mer. Dama forteller meg at den fortsatt ikke er sendt av apple, ettersom de ikke sender før de har fylt opp en container (vet ikke størrelsen på denne). Den skulle da sendes fra apple 13, eller 16. februar - HVIS containeren ble full da...

- Så det tar i verstefall en tre ukers tid...det pussige er at jeg under bestillingen fikk beskjed om at den gikk som ekspress-pakke... :no:

Lenke til kommentar

OK, som macbruker er jeg selvsagt(?) litt ekstra svak fra ting fra fruktfirmaet. Men i allefall her er mitt syn på saken:

Zen saken er slettes ikke stygg. Den ser grei og funksjonabel ut, men den er heller ikke spesielt vakker. Volummessig er den vel noe sånt som 60% større enn iPod'en noe som faktisk betyr ganske mye når man skal ha spilleren i lomma etc. Navigasjonen på Zen er faktisk riktig bra, men hurtighet og eleganse matcher definitivt ikke iPod-hjulet i mine øyne.

En liten annekdote:

Jeg har to gode kollegaer som jobber i bedriftens IT-avdeling. De er begge Windows-sentrikere og har svært gode kunnskaper til denne platformen. Begge er macskeptikere. For kort tid tilbake skulle den ene av disse to skaffe seg en mp3-spiller, noe jeg også skulle. Han skaffet seg Zensaken og jeg iPod'en. Tredjemann likte å erte meg fordi jeg gikk for mindre kapasitet til høyere pris.

Jeg har stort sett brukt iPod'en hver eneste dag siden den kom, mens kompissen med Zen'en stort sett har latt den ligge hjemme ford den er for "klompete" til å passe i lomma. Som om ikke det var nok har nå tredjemann bestemt seg for å kjøpe iPod til tross for at han pleide å erte meg for det samme.

Ingenting av dette behøver selvfølgelig å bety noe, men vi tre har sammen kommet fram til en slags enighet om ståa: Zen'en er en spiller som gir mye for penga og er et "fornuftig" valg. iPod'en er et luksusprodukt som koster mye men også er en virkelig lekkerbisken av et designstatement...

Så får du spørre deg selv hva du prioriterer... :)

Lenke til kommentar
Hva er det du sier? Zen har da bra nok programvare. Ripper mp3 i bra kvalitet også.

Har selv en Nomad Jukebox Zen 20 GB, og er veldig godt fornøyd med både spiller og programvare (Creative Media Source).

Creative Media Source er et bra program men har opplevd når jeg drar ut zen at den stopper.

Jeg vil også si at zen har et tøft disign men er en del større en ipod.

Den har jo bedere lyd.

:cool:

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg lurer på om Ipod.

Har ipod en san now playing list hvor man kan adde sanger eller hele Album,artist og genere.

blir hver (artist, alb...) lagt i mapper i now playing listen .

Kan Ipod save playlists :w00t:

Hvis du bruker et program som heter "Ephpod" kan du legge til Winamp playlister :)

Funka finfint for meg ihvertfall! :thumbup:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
hvis du er på østlandet så kan du jo kjøpe ipoden på computercity, og få den på dagen, samme pris som applestore har vi også. greit å slippe å vente i 2 uker lissom :)

ikke ment som reklame, mere til informasjon.

mvh

vegard nerland

salgskonsulent computercity sandvika

Så er ikke Østlandet |""""| <--SÅ stort eller da... Bor jo ett stykke unna...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...