haackon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ja hei... På mandraken til en kamerat har det plutselig kommet fram sånn "localhost login:" greie. Jeg hakke anelse på hva dette er. Vet noen åssen jeg kan få kommi inn i skrivebordet?? Please hjelp meg... vil komme inn i Mandrake.... Dette skjedde etter instalasjonen... Takker for svar... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 localhost login: spør om brukernavn. Hos meg står det f.eks anderlin login: Bare skriv brukernavnet (eller "root") og passord, så kommer du til kommandolinjen. Der kan du f.eks. skrive startx Resultatet er jo avhengig av hvordan boksen er konfigurert. Lenke til kommentar
haackon Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Nei, dessverre, det funka ikke.... dette kommer opp: [root@localhost root]# startx xauth: creating new authority file /root/.xauthority xauth: creating new authority file /root/.xauthority Using authority file /root/.xauthority Writing authority file /root/.xauthority Using authority file /root/.xauthority Writing authority file /root/.xauthority xFree86 version 4.3.0 Realese date: 9 May 2003 X protocol version 11, revision 0. release 6.6 Please hjelp meg videre. Takker. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Kom det ikke opp noen feilmelding? Rart... Prøv en gang som vanlig bruker. Lenke til kommentar
haackon Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Kom det ikke opp noen feilmelding? Rart... Prøv en gang som vanlig bruker. Nei, det funker ikke i det hele tatt.... Vent litt, så skriver kameraten min ned hva som kommer fram... Det kommer fram masse tekst... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Kom det ikke opp noen feilmelding? Rart... Prøv en gang som vanlig bruker. Nei, det funker ikke i det hele tatt.... Vent litt, så skriver kameraten min ned hva som kommer fram... Det kommer fram masse tekst... Du kan øke graden av tekstoutput ved å starte x med startx --logverbose 5. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du gjorde sikkert noe feil da du skulle konfigurere det grafiske systemet. Du kan gjøre dette uten å installere på nytt, men det er litt vanskelig, så jeg hadde startet fra nytt igjen om jeg var deg. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Ctrl Alt F7 Etter at du har startet X (startx). Kanskje du får frem X da. Lenke til kommentar
nander Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 HEr hadde det nok hjulpet å vite om han noen gang har hatt et grafisk brukergrensesnitt oppe. Om han ikke har det, installer på nytt, og BRUK funksjonene Mandrake har for å teste om verdiene dere legger inn for grafikkkortet fungerer. Jeg bommet på det med mitt ATI kort her forleden... lettest å begynne på nytt. har han brukt det aktivt og mye, er det jo greit å få vite hva han drev med rett før den forsvant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå