Smidt Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) jeg har et script som hvor du kan sende inn linker til siden go dette virker helt fint, men når jeg sender inn mail og echoet kommer opp får jeg en blank side i stedenfor at alt bli inkludert der det skal inkluderes. hvordan fikser jeg dette? siden --> http://www.predicted.net/lek/index2.php?side=linker (det er bare å teste for å se hva feilen er, men ikke mer enn nødvendig) Endret 15. februar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
aog Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 ( Vil anbefale preload av bildene eller noe slikt..) Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Må nesten se koden for å kunne si noe om hva som er galt. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 ( Vil anbefale preload av bildene eller noe slikt..) skal se om jeg kan fikse noe preload, koden: <?php function errarr($array) { if(count($array)) { $str = "<ul>"; for($i = 0;$i < count($array);$i++) $str .= "<li>" . $array[$i] . "</li>"; $str .= "</ul>"; return $str; } return ""; } function valid_mail($mail) { if(eregi("^[a-z0-9\._-]+@+[a-z0-9\._-]+\.+[a-z]{2,4}$", $mail)) return true; else return false; } if($_POST["submit"]) { $errarr = array(); // Check that all the spaces are filled if(!$_POST["senders_name"] || !$_POST["senders_mail"] || !$_POST["msg"]) array_push($errarr,"Du må skrive noe i alle boksene"); // Check that the mail is valid if($_POST["senders_mail"] && !valid_mail($_POST["senders_mail"])) array_push($errarr,"mail adressen din er på fil form. riktig måte : [email protected]"); if(!count($errarr)) { $sendto= "[email protected]"; $subject = "mail from ". $_SERVER['HTTP_HOST']; $headers .= "Reply-To: ".$_POST["senders_name"]."<".$_POST["senders_mail"].">\r\n"; $headers .= "From: " .$_POST["senders_name"]."<".$_POST["senders_mail"].">\r\n"; if(!@mail($sendto,$subject,$_POST["msg"],$headers)) array_push($errarr,"Noe gikk gale og mailen ble desverre ikke sendt"); else array_push($errarr,"Mailen ble sendt. Keep 'em coming!!"); } } ?> <?php print(errarr($errarr)); ?> <link href="../stil.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <p class="p">Her kan du sende inn en link til siden, husk å si hvor du mener den passer inn. </p> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" name="index2.php?side=feedback"> <blockquote> <h4>Navn<br> <input type="text" name="senders_name" /> <br> Din mail<br> <input type="text" name="senders_mail" /> </h4> <h4>Linken du vil legge til<br> <textarea name="msg" rows="2" cols="40"></textarea> </h4> <p><input type="submit" name="submit" value="Send mail" /></p> </blockquote> </form> selve feedback koden Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 noen som kan hjelpe meg litt her? *bump* Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Mener du at når du prøver å sende inn en link via den formen får du bare opp en blank side etter at mailen er sendt? Ser ikke helt problemet da mail scriptet som du har lagt ut i tråden her funker helt fint(går ut i fra at du mottar mailene). Og etter at en mail er sendt får du opp siden feedback.php. Ser ikke noe include i dette scriptet, så jeg ser ikke helt problemet ditt. Mulig det er jeg som er litt treg nå, men må nok be deg utdype problemet. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 okei tingen er den at feedback.php er inkludert i index2.php. sendingen funker helt fint. mottar mailene, men når du har sendt meldingen, (bare test) så kommer det bare feedback.php opp den er da ikke inkludert i index2.php hvordan kan jeg linken i adresselinjen til å forstatt være den samme altså index2.php?side=feedback Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 prøv å echo'e $_SERVER['REQUEST_URI'] i <form action= istedet for PHP_SELF. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 prøv å echo'e $_SERVER['REQUEST_URI'] i <form action= istedet for PHP_SELF. om jeg legger inn URI får jeg ikke noe nytt resultat, men om jeg legger inn URL får jeg bare samme siden opp igjen på nytt.. hva du hva som er feil da? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 ser du har prøvd å angi et eller annet rart med en name parameter i <form>'en? det er bare å føye på alt du trenger i: action=http://et.eller.annet/fil.php?legg=til&noe=her i <form> tagen Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 funker ikke å legge inn action=index2.php?side=linker da får jeg ikke opp echoet, siden reloades bare.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 du må legge inn den siden du vil skal vises... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) du må legge inn den siden du vil skal vises... men skal jo vise samme siden, skal ikke har noe index2.php?side=linker&svar=ja eller noe skal bare ha index2.php?side=linker og jeg vil ha opp echoet der, men det da reloades bare siden. Endret 17. februar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Echoet er i feedback.php scriptet. Altså sett action i <form> til: index2.php?side=feedback Da vil du få opp feedback siden som inkludert (forutsatt at include scriptet ditt i index2.php tillater det). Hvis ikke dette funker må det være noe med måten du inkluderer på i index2.php. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 (endret) har forandret litt på siden, men finner ikke ut av det med å få echoet opp i samme siden.. siden bare reloades når echoet egentlig skulle komt opp... http://www.predicted.net/inspirasjon/index.php?side=linker Endret 20. februar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå