ASW Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ipod og zen(orginalen) Har bra design ut i fra bilder. Hva mener dere jeg skal velge. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hadde nok valgt Ipod. Prøv å les noen tester av den. Mener hw.no har en Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 ipod! Liten, masse plass, jevla bra lydkvalitet, fint design, brukervennlig og oversiktlig. hvis du kjøper ipod, husk å kjøp koss portapro eller sennheiser px100 hodetelefoner! da vil jeg garantere deg en skikkelig bra lydopplevelser Lenke til kommentar
radiated Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 zen har best lydkvalitet av alle spillere, og er flott hvis du bare skal lytte til musikk. Men hva med å se på iRiver iHP-120? Denne er mye mindre enn ZEN (bruker 1.8" hdd) og har i tillegg opptaksmuligheter og driverløs innstallasjon. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Ipod!!! den er stilig ja Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hmm.. kommer ann på hva du har behov for.. Jeg syntes Zen NX Xtra eier iPod i støvlene.. Men tror iRiver iHP-120 eier begge.. Radio, fjernkontroll med lcd, like liten som iPod og.. Driverløs så det klinger Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 3 stk har nå sagt "iPod.. ", hva med å begrunne det fremfor Zen/iRiver? Lenke til kommentar
lumpen Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Ikkje ipod...den ser bra ut man batteri varer ikke mer enn 1 dag så må du lade opp igjen Lenke til kommentar
ASW Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Kommer ikke zen xtra 30 gig snart. har jo kommet i andre land Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det finnes allerede utallige poster med denne kategorien. Prøv et søk. Du kan lese en test av iPod her, en test av iRiver her og en test av Zen her. Kanskje det gjør valget enklere. Lenke til kommentar
ASW Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Ipod fikk en 6er. Det fortjente den ikke når iriver fikk 5. Dårlig batteri og lyden er ikke best ( vet ikke, har vert mye snakk her) Lenke til kommentar
ASW Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Har funnet min spiller trenger ikke fler forslag. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 zen har best lydkvalitet av alle spillere Javel, Gud, når bestemte du det? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 QUOTE (radiated @ 17/02/2004 : 14:45)zen har best lydkvalitet av alle spillere Javel, Gud, når bestemte du det? Alle som har testet begge vet da det. mvh Pantera Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 QUOTE (radiated @ 17/02/2004 : 14:45)zen har best lydkvalitet av alle spillere Javel, Gud, når bestemte du det? Alle som har testet begge vet da det. mvh Pantera Leser du litt nøyere så står det ikke "Best av de to" det står zen har best lydkvalitet av alle spillere Og det at ALLE "vet det" tror jeg ikke noe på Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Creative er kjent for lyd. Det er ikke ipod. Bare innse det. Lenke til kommentar
sdfno Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har en 15 gig ipod og en 60 gig zen og er ikke i tvil om at ipoden er et mye bedre produkt. Begrunnelser: 1. Ipoden har, etter min mening, et mye bedre design. 2. Ipoden føles mye mer "kvalitet" ut en Zen. Med zenen føles det ut som man holder en diger plastdings. 3. Menysystemet til Ipoden er overlegent bedre enn Zen. Det tar tid å navigere med Zenen. 4. Størrelse og vekt. Ipoden er mye mindre i størrelse og vekt(60 gig mot 15 gig dog): Størrelse og vekten på 60gig zenen gjør at jeg aldri tar den med meg i jakkelommen f.eks. 5. Funksjonalitet. Ipoden har spill, kalender, notes ect som Zenen ikke har. Bruker dog selv ikke noe særlig av dette. Når det gjelder batteritid og lydkvalitet har jeg ikke et sammenlignings grunnlag. Har aldri brukt Zen'en mye nok til å fastslå den reelle batterilevetiden. Det står oppført 12 timer mot ipodens 8 timer. Kan bare si at ipoden min greier fint 6-7 timer på random play med ganske mye spoling. Er ikke særlig audiofil så jeg er ikke den beste til å si noe om lydkvaliteten. Et par bemerkninger har jeg dog. Ipoden har en slags volumlås på seg så maks volum i på ipoden er endel lavere enn på zenen, (Finnes programvare som fikser dette) noe som gjorde at jeg i utgangspunktet innbilte meg lydkvaliteten på zenen var bedre. Men etter å ha "volumhacket" mp3'ene på ipoden samt investert i noen bedre hodetelefoner enn de som fulgte med, hører jeg ingen forskjell nå. Men igjen har ikke det beste paret av ører så ta dette med en klype salt. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Creative er kjent for lyd.Det er ikke ipod. Bare innse det. Har du noengang hørt iPod, eller stoler du blindt på Lydogbilde og Itavisen? Stein Arne Nistad testet/omtalte Apple iPod v2i Fidelity i fjor, og han var meget fornøyd med lydkvaliteten. Kan kopiere teksten inn hit i kveld eller i morgen. Gutta på Oslo Hifi center synes også at lydkvaliteten var meget god da jeg hadde den med dit for å kjøpe Portapro. -Christian (oppgitt) Endret 18. februar 2004 av C. Alshus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå