Enmas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har nå veldig lyst til å kjøpe meg et speilreflekskamrea. Så jeg lurte på om noen hadde noen anbefalinger?? Prisen bør ikke ligge over 3000kr. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Canon EOS 300V går vel for å være et fantastisk nybegynnerkamera? Om du kjøper et EOS 300V og får tak i en fleksibel zoomlinse skal du ganske langt opp i pris for å få noe som føles bedre for å si det sånn. Lenke til kommentar
Enmas Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Ja filmbasert. Har sett på Canon EOS 300 og Nikon F55. Og er objektivet som er med brukbart eller bør jeg kjøpe ett i tillegg?? Og hvilke butikker har best pris?? Lønner det seg å kjøpe gjennom nettet eller i en lokal butikk. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Du kan gjøre ganske bra kupp ved å kjøpe speilrefleks brukt! Sjekk ut: www.foto.no Oslo Kameraservice <- husker ikkje ink, så du få rta et google søk Lømork Foto <- samme her. Vil du ha et slitesterkt helt manuelt kamera kan eg anbefale Nikon F2, et supert kamera som gir veldig gode bilder. Kreves da en viss kunnskap innen fototeknikk. Blander og lukkertid etc må stilles selv. Endret 16. februar 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Kick150 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Lenge siden jeg har brukt filmbasert speilrefleks, men våger meg til å anbefale et Olympus kamera. Har selv et Olympus OM10 med diverse objektiver, og makan til bilder jeg får! Min bror derimot, kjøpte et Canon (husker dessverre ikke type) og er veldig misfornøyd. Jeg overtok nemlig OM10 fra ham, og etter sammenligninger på bildene våre, så spurte han pent om å få det tilbake. Men jeg er fryktelig imponert over bildene, så jeg valgte å beholde det selv. Så hvis du ikke har kjøpt enda, så ta en titt på Olympus sine. Tror ikke du vil angre. Lykke til da! Lenke til kommentar
Enmas Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Har olympus noen modeller til under 3000 lappen?? Har ikke så mye erfaring med fototeknikk så det har vært best med litt automatikk i kameraet. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Bare et lite tips På foto.no er det mengder av brukte slr-hus og optikk av alle slag. Har selv handlet flere objektiver + annet brukt og er 100% fornøyd. Pengene rekker jo mye lengre også. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Jeg er ekstremt fornøyd med kameraet jeg hadde frem til desember, nemlig en Canon EOS 300. Den ble "dessverre" stjålet. Det var en fantastisk nybegynnerspeilrefleks, men jeg brukte forsikringspengene+ noe ekstra til å kjøpe EOS 300d. Men jeg synes i hvert fall at EOS 300 er et bra kamera! Hadde standardobjektiv i tillegg til en 75-300mm linse, er ikke helt sikker på produsent på den, men tror den var billig. Herer en annonse som kanskje er verd å sjekke? Dette er vel samme objektivet jeg har, bare med USM-motor. Er kanskje litt dyrt? Kvikks nevnte Lømorks. Kjempebra, men ring dem/oppsøk dem, da de aldri oppdaterer vareutvalget sitt på internett. Der får du også en 75-300mm telelinse (ikke USM-motor) for 2 000 Prisliste, objektiver til EOS Kikk litt rundt på sidene etter nytt utstyr, og ring for bruktliste. Edit: Så nå at dette ble en kjempebump, menmen, gjort er gjort. Endret 4. mai 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå