Gå til innhold

HK og CPU til fattern

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut HK + CPU til min far, han synes 200mhzen er for treig (!!)

Har tenkt litt på dette hovedkortet, Asus A7V133-VM :

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...10&GrpID=5&s=pl

Har både lydkort og skjermkort integrert, er jo like greit så jeg slipper å kjøpe det i tillegg (er ledig AGP port hvis PC-en en gang skal brukes til spilling eller.no)

Noen som har erfaringer/synspunkt om dette hovedkortet ? Virker det greit ?

Har tenkt å kjøpe til en duron 1200, er vel kanskje det mest fornuftige kjøpet ?

Resten av de nødvendige komponentene sitter allerede på 200mhzen (har pc133 minne)

Lurer på om jeg må bytte ut PSU, siden den kun er på 145w. Hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis din far kun bruker PC-en til arbeid, surfing etc., så er jo dette kortet egentlig mer enn godt nok. Selv om mange her inne får frysninger av slike kort med alt integrert og gammelt chipset... Og med en Duron 1200 så blir det jo en stor forskjell fra den han har nå. Ville kanskje ha satset på et HK med KT133A chipsett hvis du først skulle ha et kort i denne klassen.

PSU ville jeg nok ha byttet ut ja. AMD anbefaler jo 300W, men 250W går som regel fint. Også mindre kan funke fint, spørs litt hvor mye "digg" det er på maskinen.

Prismessig så er nok Duron 1200 det beste valget blant "duronene".

Lenke til kommentar

Helt greit hovedkort det der, jeg jobber som nettverksadministrator i et nettverk med ca80 +++ arbeidsstajoner, hvor ca 20-25 bruker nettopp dette hovedkortet. Her har jeg i allefall ingen problemer med dette kortet. Go for it !!

Lenke til kommentar

jeg ville gått for intel, jeg vet ikke hvorfor men jeg hadde gått for det til min egen far. ikke misforstå jeg er faktisk amd fan, men jeg syntes liksom ikke amd og fedre passer sammen. jeg er kanskje litt rar, men jeg har bare en sånn følelse. :wink:

Lenke til kommentar

Enig med Caveman, Jeg ville ha kjøpt et hovedkort med Intel 815 chipsett med lyd og bilde med celeron, mest sansynelig må du ha nytt ATX kabinett pluss minne mest sansynlig går det gamle på maks 66Mhz, og da ville jeg lagt til noen kroner til en ny harddisk.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-18 22:07, Maxopp skrev:

Enig med Caveman, Jeg ville ha kjøpt et hovedkort med Intel 815 chipsett med lyd og bilde med celeron, mest sansynelig må du ha nytt ATX kabinett pluss minne mest sansynlig går det gamle på maks 66Mhz, og da ville jeg lagt til noen kroner til en ny harddisk.

Kabinettet er et ATX miditower kjøpt separat for 2 år siden, burde vel funke (strømforsyningen på 145w er eldre)

Har mosel PC133 minne (2x128mb)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...