joffe11 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei, trenger litt hjelp Jeg har en trådløs ruter som står på soverommet. I stua har jeg en ps2 (online) og Dvd spiller med etherent inngang. Jeg ønsker ikke å trekke nettverkskabler fra soverommet til stua. Ønsker heller ikke å kjøpe 2 stk Wireless ethernet adaptere. Så det jeg lurer på er det mulig å kjøpe en trådløsruter for å sette i stua, og få denne til å kommunisere med "hoved trådløse ruteren". Er det evnt vanskelig å sette opp? Takker for svar Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hva slags trådløs router har du? Hvis du har en som støtter bridging kan du kjøpe en annen router som også støtter dette og bridge dem sammen. Da vil du også ha 4 nettverkskontakter. Om routeren din ikke støtter bridging kan du kjøpe en ethernet converter som støtter flere maskiner. Buffalo har en som støtter dette som fungerer fint. Men da må du ha en switch i tillegg. http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...ukter&VareID=88 En switch kan du få fra 200 kr og oppover. Om den trådløse routeren støtter bridging kan du kjøpe en lik boks for å koble dem sammen. I det siste har det kommet mange enheter som støtter bridging via WDS som standardiserer oppkoblingen. Jeg har testet dette mot forskjellige enheter og produsenter og det fungerer egentlig veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå