Gå til innhold

Problemer med at pc`n slår seg av hele tiden


Anbefalte innlegg

[quote name=

Jeg har en AMD Athlon XP 2600+. CPU temperaturen ligger på rundt 65 grader celsius. Jeg sjekket på internett et sted (husker ikke hvor det var i farta) men der sto det at den kunne gå opp i 85-90 grader uten noen skader.

Og jeg fant ut noe litt rart' date=' fordi når jeg satt i gang norton antivirus til å søke etter virus (som tar veldig mye systemkraft) så gikk cpu temperaturen ned. litt rart :hmm: [/quote]

65 grader er ikke sunt for AMDen din..

85-90 grader er heller tvilsomt.

kort og godt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name=

Jeg har en AMD Athlon XP 2600+. CPU temperaturen ligger på rundt 65 grader celsius. Jeg sjekket på internett et sted (husker ikke hvor det var i farta) men der sto det at den kunne gå opp i 85-90 grader uten noen skader.

Og jeg fant ut noe litt rart' date=' fordi når jeg satt i gang norton antivirus til å søke etter virus (som tar veldig mye systemkraft) så gikk cpu temperaturen ned. litt rart :hmm: [/quote]

65 grader er ikke sunt for AMDen din..

85-90 grader er heller tvilsomt.

kort og godt

Hva er det som kan skje? den er ikke ustabil i det hele tatt, pcen har faktisk aldri fryst. Varer cpuen kortere? Jeg kjenner en annen som også har den temperaturen.

Lenke til kommentar

de fleste opplever nettopp ustabil pc ved de grader.

hvorvidt BIOSen din lyver når den måler tempen der må også tas hensyn til.

Hos mitt asus a7n8x-deluxe lyver bios med 10-13 grader.

 

det siste jeg har hørt når det gjelder temperaturer på 85-90 grader så er det stoff inni CPU som ødelegges ved disse temperaturer.

 

Hva som kan skje ved høy temperatur ?

innmaten i CPU brytes raskere ned ettersom påkjenningen er tildels større ved varmgang. mao. levetiden blir mindre.

 

noen som kan bevise det motsatte av min påstand vil jeg gjerne se dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...