Laien Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Intel Pentium -M prosessor 1.6GHz Intel Pentium 4 prosessor 3,2GHz (800MHz FSB) Intel Pentium 4-M prosessor 2.0 GHz AMD Mobile Athlon 64 DTR 2200+ (512kB L2 cache) Hei blir veldig forvirra!!!! noen som kan foklare hva de tilsvarer hverandre og fordeler og ulemper! Takk for al hjelp Endret 15. februar 2004 av Laien Lenke til kommentar
darkfish Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 les prosessorguiden for bæbare som ligger øverst på dette forumet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Intel Pentium -M prosessor 1.6GHzIntel Pentium 4 prosessor 3,2GHz (800MHz FSB) Intel Pentium 4-M prosessor 2.0 GHz AMD Mobile Athlon 64 DTR 2200+ (512kB L2 cache) Hei blir veldig forvirra!!!! noen som kan foklare hva de tilsvarer hverandre og fordeler og ulemper! Takk for al hjelp processor 1, 3 og 4 er designet for bærbare maskiner PM processorer har 1MB L2 cache som oftes levers med centrion teknologi (trådløs nett) keyword : Mer yttelse per MHz P4 Mobile Processor er i likhet som PM men har kun 512kb i L2 Cache, tilgjengjeld leveres de nyeste versjonene med HT teknologi. AMD 64M er AMD's versjon av mobiler processor, jeg har forøvrig ingen efaring med de. P4 processorer er normal Desktop processor som er intrigert i en laptop. Laptoper med slike processorer har som oftes høy yttelse med ekstrem kort batteri levetid. Endret 15. februar 2004 av Vaio Lenke til kommentar
Laien Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Intel Pentium 4 prosessor 3,2GHz (800MHz FSB) så denne er egentlig best da? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Intel Pentium 4 prosessor 3,2GHz (800MHz FSB) så denne er egentlig best da? ja nå det gjelder ren yttelse så slå selvfølgelig desktop processorene laptop CPuene... Selvfølgelig kan det agumenteres med tanken på om det er testet med batteri strøm eller med strømkontakt plugget inn... Uansett går for en P-4M med HT og skaff deg en 806b kort i tillegg, Personlig anbefaling. Endret 15. februar 2004 av Vaio Lenke til kommentar
Laien Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 hva med Intel Centrino 1700 prosessor ????? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Slik jeg har forstått det er Pentium M en prosessor bygd for bærbare maskiner. Det vil simye mer ytelse per watt. Vil tippe en Pentium M 1,7GHz yter ca. likt som en vanlig P4 2,8GHz, men er ikke helt sikker. P4-M er en vanlig Pentium 4 prosessor som har fått Speedstep-teknologi (den skrur opp og ned hastigheten etter behov for å spare strøm, dog ikke like strømgjerrig som Pentium-M. Pentium-M yter mye bedre per MHz. Jeg ville uten tvil algt Pentium-M men det er da meg. Smaken er som baken. Hva skal du bruke maskinen til? Lenke til kommentar
Laien Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Jeg skal bruke den til filmredigering/bildebehandlign altså media! kommer til å bruke 3d studio max på den også men skal også brukes på skolen Endret 15. februar 2004 av Laien Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg ville valgt Pentium-M (Centrino). Bra ytelse og lengst batteritid. Lang batteritid er fint å ha på skolen. Slipper å stresse med skjøteledning hvis du ikke er så heldig å ha havnet ved siden av et støpsel. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er enig med Nostradamus her. Centrino, bra ytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå