tvika Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Er det noen her som har erfaring med bruk av .htaccess filen? Jeg har prøvd å lage himalagde feilsider (f.eks 404 error) og passordbeskyttelse av kataloger. Ikke noe av dette virker. Har prøvd både på egen server og på telenor online sin server uten at det blir noe respons. Må det installeres noe ekstra for å få dette til å virke på serveren? Bruker linux med apache på egen server, det samme gjør telenor. Håper noen kan gi meg et tips. Har lest et titals .htaccess tutorials, men finner ikke hva som er galt. ___ TV Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei tvika! Eg prøvde for ikkje lenge sidan å få .htaccess til å fungere på ein start.no konto.. Men,det fungerte ikkje.. Så eg kan diverrre ikkje hejelpe deg.. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Du må også ha .htpasswd hvor passorda ligger kryptert. Det må defineres i htaccess fila hvor htpasswd ligger. Du trenger tilgang på en telnetserver for å lage htpasswd fila. Ellers er det bare ¨legge .htaccess inn i katalogen som skal passordbeskyttes, men husk å få hele banen inn i htaccess fila! Ofte har online en LAAANG liste det (eks: user/a/adolf/web_folder/html/) eller no sånn Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei m-kane! Eg gjorde det på ein start.no konto for ikkje så lenge siden men,det fungerte ikkje.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå