alexhegg Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har akkurat satt sammen den nye maskinen min, men den finner bere den ene av de gamle IDE hardiskene. Har instalert XP på den nye s-ata disken, og det funker som bare det. Oppsett: NF7-s v2.0 s-ata 120g (OK) ide cdrom (OK) ide dvdbrenner(OK) ide 20gb HD (OK) ide 40gb HD --------->Finner ikke denne. Brukte denne disken som bootdisk med XP på min gamle maskin. Tenkte jeg skulle bruken den til backup osv på den nye maskinen, og håpet att jeg kunne koble den til for å overføre en del filer til den nye før jeg formaterte den. Har testet den som master, slave, cable select, men maskinen finner den ikke. Prøvd den på begge ide kontaktene. Når jeg setter den tilbake i den gamle maskinen så funker den som bare det. Kan det ha noe med att det ligger XP på disken?? Please help.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Ettersom den fungerer på den gamle maskinen er det sikkert feil med jumpere. Regner med at det er i Boot du ikke finner disken? Master skal være ytters på kabelen, og slave i mitten. Koble ut den andre disken (20GB) og sett 40GB disken som master og sjekk at du har satt den på riktig jumper. (sjekk det samme med den andre disken for å se om det er noe feil med kabelen) Sjekk i BIOS at alle IDE kanalene står på AUTO og ikke inneholder noen forhåndsinstilte verdier. Det skal ikke ha noe å si at det ligger XP på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå