Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo!

Tenkte jeg skulle ha ny pc, jeg har en Shuttle SN45g Socket A.

Da mangler jeg jo noen deler. derfor har jeg satt opp dette opsettet:

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

- Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

NEC DVD-brenner IDE ND-1300A, Bulk

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Seagate Barracuda 7200.7 160GB

- IDE ATA/100 2MB cache 7200RPM

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

- AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Kommer til å spille en del. Doom 3 og HL2.

Jeg har tastatur/mus , Høytalere, og jeg har jo min Shuttle. Ser dette bra ut? Trenger jeg noe bedre? er noe "for" bra?

Si deres meninger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Til alt det der trenger du en kraftigere psu. Silent psu er på 34 dB og koster rundt 500-lappen på komplett og yter 50 w mer enn standard psu'en på 200 w.

Lenke til kommentar

Drit i bundelen på skjermkortet, PowerColor har fått nye vifter som ikke går føyken, og yter like bra/bedre enn Sapphire. En av de aller første testene av 9800pro konkluderte med at PowerColor hadde best ytelse av alle produsentene; Sapphire, Hercules, Connect3D, Asus osv.

Uansett er det identiske kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok det jeg mener med PCI skjermkortet er at jeg har det på den forrige pc`en og lurer på om PSU`en på 200w vil funke. (bare midlertidig) fordi jeg har ikke råd til 9800Pro med en gang. vil det vere nok strøm til at jeg kan kjøre hvis jeg bruker PCI skjermkortet?

Lenke til kommentar
En av de aller første testene av 9800pro konkluderte med at PowerColor hadde best ytelse av alle produsentene; Sapphire, Hercules, Connect3D, Asus osv.

Uansett er det identiske kort.

PowerColor yter bedre fordi det leveres med høyere frekvenser på gpu/minne enn kortene fra de andre produsentene.

De er med andre ord IKKE identiske kort, bare nesten :-)

Lenke til kommentar
Er nok strøm til det gamle Radeon9000-skjermkortet sannsynligvis ja. Radeon9800pro + overklokking til xp3200+ vil nok føre til at strømforsyningen blir for svak.

TIl 450 spenn får du ny kabinett med 360 Watt PSU !

Dette er nok har denne selv med 3 WD hdd og 9600Pro DVD CD-R og alt funker fint, mer enn nok strømm ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...