Gå til innhold

Når beynte overklokking og bli aktuelt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at du tenker mest på pc, men den første mac'en jeg kan huske å ha lest om som er overklokket er Mac II serien. De kunne klokkes en del pga. de fleste brukte samme cpu, som bare ble merket forskjellig utifra etterspørsel. De "treigere" modellen kunne derfor ofte settes opp til de "raske" modellenes spesifikasjoner uten noen større problemer.

Lenke til kommentar

for meg startet det med en P-II 300. problemet var at agp og pci ikke

var låst på 66 og 33 MHz. klokket vel fsb til beskjedne 70 (i forhold til

66 som var normal). tjente ikke noe på det.. etter det klokket jeg en

P-III 800EB til fra 133 til 138 på fsb. synd den gikk på 133 som

standard. en kompiss av meg kjøpte 100MHz fsb versjonen i stedet, og

klokket lett til 900MHz. ellers hadde jeg jo "turbo" knapp på 486en, og

ikke minst 286en, men kan jo ikke kalle det overklokking:)

Endret av capy
Lenke til kommentar

Første jeg noensinne forsøkte å overklokke, var en 486DX2 66MHz. Min første PC, som jeg betalte 22 000,- for, med 8 MB RAM, 345 MB HD, og et 1/2 MB VESA Local Bus grafikkort. Intet lydkort eller CD-rom, forresten. Det kom senere. "Hva skal du med en sånn maskin" sa datasjefen hos arbeidsgiveren min, da jeg fortalte ham hva jeg hadde kjøpt... :-]

Lenke til kommentar

det var tider det.. husker med en liten sentimental tåre i øyekroken den første pc'n min, en gammel 286 med windows 3.1 og qbasic.. så fikk jeg et råskinn av en cyrix 200 med 64mb ram, noe som jo var helt extremt siden de fleste pcer på den tiden ikke hadde mer en 8-16mb ram. den ble klokka til 233 med jumperfri bios..

den ble senere offer for grov peltier voldtekt, og befant seg på ca 400mhz en tid, før den av ukjente grunner bare døde.

det var tider det.. 97-98 det ja..

Lenke til kommentar
Var Tbird bra og overklokke da? :thumbup:

Ja de klokka meget godt. fuglene hadde potensiale :)

Seier meg uenig. Tbird CPUane trur eg er det varmaste som er av CPUer som har blitt produsert - nesten iallefall ;)

Klokka heller dårlig også

Husker fortsatt t-birt 1.2ghz klokka den pent opp i 1.6ghz, så jeg syns de klokka bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...