El_PoLLa Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 om 20 år er grafikk og spill og ai bedre enn idag men et museskritt fremover når det gjelder realisme. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 20:01, El_PoLLa skrev:om 20 år er grafikk og spill og ai bedre enn idag men et museskritt fremover når det gjelder realisme. Du definerer realistiske spill slik at de må være 100% slik som i virkeligheten dvs at man trenger ekte VR for at spillet skal være realistisk. En mer riktig definisjon av realistisk er at man setter som krav at det skal være en virkelighetstro framstilling. At hardware'n setter visse begrensninger gjør ikke at spillene blir urealistiske. Du har sikkert hørt om realismen som litterær og kunstnerisk epoke. Et bilde som er malt i realismen kaller man realistisk fordi det er en realistisk framstilling av motivet(i motsettning til f.eks Picasso). Følger vi din definisjon av realisme så finnes det ingen malerier som er realistiske. Du kan jo alltids se at det ikke er ekte. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 19:33, Anders Leipsland skrev: Quote: On 2002-03-19 20:01, El_PoLLa skrev: om 20 år er grafikk og spill og ai bedre enn idag men et museskritt fremover når det gjelder realisme. Du definerer realistiske spill slik at de må være 100% slik som i virkeligheten dvs at man trenger ekte VR for at spillet skal være realistisk. En mer riktig definisjon av realistisk er at man setter som krav at det skal være en virkelighetstro framstilling. At hardware'n setter visse begrensninger gjør ikke at spillene blir urealistiske. Du har sikkert hørt om realismen som litterær og kunstnerisk epoke. Et bilde som er malt i realismen kaller man realistisk fordi det er en realistisk framstilling av motivet(i motsettning til f.eks Picasso). Følger vi din definisjon av realisme så finnes det ingen malerier som er realistiske. Du kan jo alltids se at det ikke er ekte. hvorfor bygger du opp posten din på noe du tror? først tror du at jeg definerer realistisk som 100% realistisk og så sier du at ifølge min "tankegang" (som du ikke vet noe om) er det ingen bilder som er realistiske. skriv en ny post det går ann og svare på. btw, jeg definerer ikke realistisk som 100% realistisk. spør man dumt, får man som regel et dumt svar igjen :smile: ett spill som var realistisk ville vært gørr boring kjedelig - ikke bra som enkelte vil ha det til. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg tror IKKE at Westwood prøver å lage RTS spillene så "damn" realistiske det de prøver er jo å prøve å få unge mensker til å spille spillene og lage en egen verden med rare og kule personer, våpen og steder som fenger spillerne de har jo holt på i ca 20 år med å lage dataspill så de vet nok hva folk liker og det ser ut som de mere og mere satser på "Multyplayer og Online" spill pga dette er jo meget populert nå som de fleste av oss har ADSL og lignende så vi kan være på nette døgnet rund uten at de koster noe. Jeg er selv nå "Beta tester" for Earth and Beyond Online og det er et KONGE spill online særlig etter den siste updaten 23 mb patch..! Og en ting til jeg liker at spillene ikke har helt naturtro grafikk det skal være litt "data aktig" syntes jeg ellers så blir det kjedelig!:hehe: Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg tror IKKE at Westwood prøver å lage RTS spillene så "damn" realistiske det de prøver er jo å prøve å få unge mensker til å spille spillene og lage en egen verden med rare og kule personer, våpen og steder som fenger spillerne de har jo holt på i ca 20 år med å lage dataspill så de vet nok hva folk liker og det ser ut som de mere og mere satser på "Multyplayer og Online" spill pga dette er jo meget populert nå som de fleste av oss har ADSL og lignende så vi kan være på nette døgnet rund uten at de koster noe. Jeg er selv nå "Beta tester" for Earth and Beyond Online og det er et KONGE spill online særlig etter den siste updaten 23 mb patch..! Og en ting til jeg liker at spillene ikke har helt naturtro grafikk det skal være litt "data aktig" syntes jeg ellers så blir det kjedelig! _________________ JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!! [ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-03-21 21:11 ] Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 spiller en singleplayer kan man likegodt spille westwood spill, spiller en multiplayer er sc best - sc er litt ultra-hyperaktivt i forhold til westwood spill. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 20:15, El_PoLLa skrev:hvorfor bygger du opp posten din på noe du tror? Jeg bygger posten min på slik jeg tolker dine utsagn. Det virker som du har en definisjon av realisme/realistisk som er langt fra det andre. Quote: først tror du at jeg definerer realistisk som 100% realistisk og så sier du at ifølge min "tankegang" (som du ikke vet noe om) er det ingen bilder som er realistiske. skriv en ny post det går ann og svare på. hva skal til for at et spill er realistisk? Er Delta Force serien realistiske? Finnes det spill på markedet som er realistiske? Svarer du nei på siste spørsmål er jeg ferdig med denne debatten :wink: Quote: ett spill som var realistisk ville vært gørr boring kjedelig - ikke bra som enkelte vil ha det til. Du klager på at jeg ikke vet hva du tenker. Hvordan kan du da vite at andre vil finne et realistisk spill kjedelig? Janes' simulatorspill blir kalt realistiske og som sagt tidligere liker jeg (og mange med med) Janes' spill meget bra nettopp grunnet realismen. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 anders leipland Du klager på at jeg ikke vet hva du tenker. Hvordan kan du da vite at andre vil finne et realistisk spill kjedelig? Janes' simulatorspill blir kalt realistiske og som sagt tidligere liker jeg (og mange med med) Janes' spill meget bra nettopp grunnet realismen. hvilken realisme? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå