hotstepper Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei! Noen som vet om ett gratis program som kan lastes ned som jeg kan bruke til å få bilder i 3:2 format istedenfor standard digitalkameraformat? Uten kvalitetstap? For mitt kamera har ikke 3:2 format. Ett program som heter G-org som brukes i forbindelse med oppladning av bilder til vg-fotoalbum kan brukes, men det forekommer relativt store kvalitetstap. På forhånd takk for hjelpen=) Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei!Noen som vet om ett gratis program som kan lastes ned som jeg kan bruke til å få bilder i 3:2 format istedenfor standard digitalkameraformat? Uten kvalitetstap? Hei! JpegCrop er gratis og kan crop'e, rotere, speilvende m.m tapsfritt. Problemet er å få låst høyde/bredde forholdet til 3:2 eller 2:3.... Du kan jo laste ned GIMP fra www.gimp.org. Den er gratis og kan låse høyde/bredde forholdet til hva du vil. "Problemet" her er at hvis du vil ha det tapsfritt må du konvertere jpg filen din til f.eks. tiff og så utføre crop'ingen. Lenke til kommentar
lavik Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Kan jo prøve DigiCropper. Har ikke prøvd det selv, men leste om det i et fotoblad som hadde lovord om det.. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Kan jo prøve DigiCropper. Har ikke prøvd det selv, men leste om det i et fotoblad som hadde lovord om det.. DigiCropper er ikke tapsfri, men de sier at en ikke visuelt kan se skade etter nok en komprimering. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Skuffende at Canon ikke har 3:2 i sin nye IXUS serie. Sony har det i de aller fleste digital kamerane sine. Det er vel bare mulighet for 3:2 i Canons proffmodeller hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Minibar Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Tror Olympus C-5050 og 5060 har det, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå