Gå til innhold

Migrene2K

Beni25

Anbefalte innlegg

Leste at Precotten skal få nytt stepping (og det til socket 478 og)... Hvor lang tid må vi vente på denne cpu´en da? MAI? :(

Jeg hadde bestilt 3.2E men no, med denne nyhet, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Alternativ nr.1: Kjøre den Duron (1.4)eller Athlon (1.0) jeg sitter på eller... Alternativ nr.2: kjøpe meg noe NorthWood?... hmm.

Dette innkjøpet har fått meg til få migrene2k! No har jeg hjemme ett nytt Asus P4C800-e Deluxe, Zalman cpukjøler cnps7000cu, så 1GB (2x512) Geil 3200 ddr400 dual channel 2-6-3-3, og også med vpu kjøler fra zalman (svart alu ribber med vifte i tilleg)... og skal kjøpe meg en PowerColor Radeon 9800 Pro.

Men no, vet jeg ikke hva skal skje! jeg ville ha Prescott, og hvis den skal ta så lang tid som til Mai! kan jeg godt vente til Socket T, men da har jeg en del utstyr til overs, som jeg taper penger på uansett :(

Hva hadde dere gjort?

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste at Precotten skal få nytt stepping (og det til socket 478 og)... Hvor lang tid må vi vente på denne cpu´en da?  MAI? :(

Den nye steppingen blir tilgjengelig først etter 7. mai, men over sommeren kommer det også enda en ny Prescott-revisjon med 64-bits støtte (aka "CT"/AMD64). Det kommer mye nytt fremover, så kanskje du heller burde gå for et mer fremtidsrettet alternativ som f.eks. Athlon 64 FX for sokkel 939 som er rett rundt hjørnet (29. mars) ? :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
en northwood yter bedre på et socket-478 kort en en prescott gjør, skal du ha prescott så må du nok vente på socket 939 (ellr no) for å få bedre ytelse, det er ikke utviklet nok enda....

socket 939 er til AMD og kommer i april7mai. Socket T heter vel Intels nye socket om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...